Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hoschstaffl a incheiat anul trecut cu mai putin de 200 de semiremorci Kögel noi vandute in Romania, fata de aproape 350 in 2016, dar rezultatele bune de acum doi ani se datoreaza si celor trei clienti austrieci care au deschis filiale la noi si au inmatriculat astfel circa 150 de unitati. 2018 a inceput foarte bine, cu vanzarea a circa 20 de unitati, insa e greu de facut estimari referitoare la cum va merge piata in urmatoarele luni. Se tinde, totusi, cel putin spre un rezultat similar celui din 2017.
 

Daca scadem insa flotele din 2016, vanzarile au fost mai mari anul trecut, poate chiar cele mai mari de dupa criza economica, asa cum remarca Sorin Necsescu, unul dintre cei cinci vanzatori ai firmei – cel de-al cincilea s-a alaturat echipei in 2017 si acopera de la Iasi zona Moldovei.
Si in 2017 au fost, totusi, clienti care au cumparat peste 10 unitati, pe care le-au comandat insa in transe. „Acesta a fost avantajul nostru, pentru ca, avand mereu semiremorci pe stoc, bine echipate, si avand si acord cu fabrica sa mai putem monta sisteme mai putin complicate – cutie de paleti, lada de scule s.a. – chiar daca vehiculele sunt gata, putem vinde unor clienti grabiti exact produsele de care au nevoie, dar nu in numar foarte mare odata, ceea ce concurentii nostri nu pot face. Si atunci transportatorii accepta sa lucreze cu noi desi preturile sunt cu circa 5% mai mari – un inconvenient major cand vine vorba de vanzare de flote“, explica Sorin Necsescu.
Termenul de livrare pentru modelele care nu existau pe stoc a fost in 2017 de patru saptamani, dar spre final de an a crescut mult, deoarece s-a anuntat din timp scumpirea produselor – preturile semiremorcilor Kögel au crescut de trei ori in 2017, cu 3-4% de fiecare data – si multe firme le-au comandat in avans, la valoarea anterioara. Astfel ca un vehicul comandat la jumatatea lui ianuarie se putea aduce in tara in 7-8 saptamani, „dar sper sa revenim la 4-6 saptamani“. Chiar si asa, livrarea se face mai repede decat in cazul competitorilor, asa cum puncteaza Sorin Necsescu, inclusiv datorita faptului ca in afara de stocurile propriu-zise Hochstaffl are si locuri rezervate in productie, ceea ce permite si adaptarea la cerintele clientilor, daca acestea sunt diferite de modelele de pe stoc.
La jumatatea lui ianuarie in tara erau doar patru semiremorci pe stoc, toate cu inaltimea seii de cuplare standard, dar de obicei sunt circa sase, plus 2-3 mega.
Aproape toate semiremorcile vandute in 2017 sunt prelate – circa 5% pentru transport de bobine, 40% mega si restul standard – si in plus au mai fost livrate o semiremorca pentru transport de containere-cisterna si doua platforme derivate din cele pentru transport de materiale de constructii (cumparate de ModPack System, o firma care se ocupa de mutari de fabrici si care avea nevoie si de acest model, in afara de trailerele agabaritice grele, deoarece in cazul lor gatul de lebada nu permite folosirea intregii suprafete).
Semiremorcile Kögel cu prelata sunt recunoscute pentru calitate si nu au pus niciodata probleme de garantie. Versiunile si dotarile disponibile sunt similare cu ale competitorilor directi, doar modelul Light Coil neregasindu-se decat in oferta Berger, insa acesta nu este oricum foarte solicitat in Romania: pana acum s-a vandut doar o flota de circa 10 unitati in urma cu doi ani.