Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum aflăm din Les Routiers – care citează un studiu realizat de Vinci în rețeaua sa, cu participarea a 515 conducători auto profesioniști de 17 naționalități, din care 50% francezi, cu scopul de a identifica patologiile acestora și a le face cunoscute specialiștilor – șoferii de camion sunt mai expuși decât restul populației la factori de risc pentru sănătatea lor (greutate în plus, tabagism), ceea ce sporește și pericolul în trafic.

Din cele 515 persoane chestionare, 24% sunt obeze (față de 16% în rândul bărbaților francezi), 38% fumează zilnic (față de 28%) și doar 29% fac sport.

Sedentarismul, alimentația dezechilibrată și programul de lucru al șoferilor profesioniști nu permit o viață sănătoasă, ci dimpotrivă, fac să apară boli cardio-vasculare, diabet, cancer pulmonar sau obezitate, legate direct de stilul lor de viață și de condițiile de muncă. În plus, tabagismul și obezitatea favorizează apariția apneei în somn (oprire temporară a respirației), ceea ce scade atenția pe timpul zilei. Iar când ești supraponderal ești mai puțin alert, te miști mai încet, deci ai o capacitate mai mică de a reacționa atunci când situația din trafic o cere.

Totuși, în cazul șoferilor de camion se vede profesionalismul prin faptul că, în ciuda tuturor acestor probleme remarcate de specialiști, ei nu provoacă mai multe accidente decât restul șoferilor – procentul este de 40% și pentru unii, și pentru alții.

Deoarece scopul acestui sondaj a fost să se determine cum pot fi rezolvate problemele, Vinci vrea să amenajeze, în spațiile destinate serviciilor, un mediu propice activităților fizice, măcar pentru a-i încuraja pe șoferi să meargă, dacă nu pentru eforturi mai intense, sau pentru a li se ofer catering, nu doar sandvișuri vidate. În plus, va crește numărul de zone securizate, astfel încât somnul lor să nu fie tulburat. Dar, așa cum concluzionează Les Routiers, Vinci uită că sunt foarte puțini patroni care plătesc o parcare plătită pentru șoferii și camioanele lor.