În 2021, Germania a intensificat controalele asupra transportatorilor rutieri de mărfuri străini, în cooperare cu asociația transportatorilor, BGL, în cadrul alianței Spedition-Transport-Logistik. Aceste controale au avut loc atât pe șosea, cât și în incinta companiilor, folosind, de asemenea, rapoartele privind posibile comportamente ilegale de la operatorii membri BGL. Pe baza acestei alianțe, anul trecut, BGL a verificat peste 18.000 de vehicule comerciale în 16 locații, iar în 16.000 de cazuri controlul s-a concentrat pe cabotajul rutier.
În comparație cu 2020, numărul de controale s-a triplat: în acel an, au fost efectuate aproximativ 5.000 de controale în 14 locații, dintre care 4.500 au fost pe cabotaj. Pe lângă inspecțiile rutiere, polițiștii au inspectat sediile a 200 de companii de transport, verificând aproape 70.000 de transportatori rutieri. Dintre acestia, aproximativ 10.000 au contestat amenzile primite. Rezultatul, în termeni economici, a fost de 3,6 milioane de euro în amenzi rutiere (față de 2,2 milioane de euro în 2020) și de 1,8 milioane de euro în amenzi și confiscări în cadrul inspecțiilor companiilor (față de 830.000 de euro în 2020).
Într-un comunicat, BAG afirmă că numărul de încălcări detectate în marile companii a crescut. Președintele său, Christian Hoffmann, afirmă că „prin inspecțiile noastre în domeniul transporturilor și al întreprinderilor, ne asigurăm că taxele și concurența sunt corecte. Prin inspecțiile noastre specifice la nivel național imediat după începerea pandemiei, am transmis un semnal vizibil și eficient: în interesul siguranței rutiere și al concurenței loiale, trebuie respectate reglementările legale din transportul rutier. Cu succes, deoarece în zonele și regiunile care au fost controlate în trecut, numărul curselor de cabotaj neautorizate este în scădere”.
Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al asociației BGL, a adăugat; „suntem foarte mulțumiți de colaborarea cu BAG și le mulțumim pentru munca lor excelentă, în ciuda condițiilor dificile cauzate de coronavirus. Este esențial pentru industria de transport germană ca aceste verificări să fie efectuate și extinse în continuare, deoarece companiile membre au nevoie de condiții de concurență echitabile. BGL va continua să lupte pentru acest lucru la Berlin și la Bruxelles”.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit