Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Мai mult de 566.592 de încălcări ale normelor de viteză au fost înregistrate în timpul operațiunii unice de 24 de ore a ROADPOL, Speed Marathon, desfășurată în întreaga Europă.

Acțiunea de aplicare a legii, parte a operațiunii ROADPOL Speed, a avut loc pe 19 aprilie, implicând 30 de țări membre ale rețelei europene de poliție rutieră.

În timpul Speed Marathon, polițiștii au identificat peste 78.685 de încălcări ale regimului de viteză prin intervenție polițienească în doar 24 de ore. Mulți șoferi au fost opriți pentru a primi amenzi și explicații privind pericolele excesului de viteză. Alți, 487.907, au primit amenzi prin poștă după ce au fost prinși de radarele și camerele de luat vederi ale poliției, atât mobile, cât și staționare. În plus, 1.159 de permise de conducere au fost confiscate din cauza vitezei excesive. Cifrele arată o creștere triplă a numărului de încălcări față de anul trecut, deși, ținând cont de faptul că atunci au participat mai puține țări la acțiunea de control.

Atunci când se combină cu alți factori de risc, cum ar fi traficul mixt – care include autoturisme, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă; traficul de marfă, autoturisme și traficul agricol pe drumurile provinciale; și traficul motorizat, bicicliștii și pietonii în sate și orașe – împreună cu ieșirile și trecerile de pietoni, copacii și semnele și alte obiecte fixe de-a lungul drumului, precum și mobilierul stradal pe și în carosabil (cum ar fi insulele de circulație și ghizii de circulație), riscurile sunt semnificative”, explică Jana Peleskova de la Prezidiul Poliției din Republica Cehă, președintele Grupului de lucru operațional al ROADPOL. „Șoferii ar trebui să înțeleagă că numărul de pe indicator nu reprezintă un obiectiv de viteză, ci o limită de viteză. În plus, poliția nu are ca scop colectarea amenzilor. Amenda nu este scopul, ci un mijloc de a-i face pe șoferi să conștientizeze comportamentul lor periculos”. Între timp, un studiu al Institutului belgian Vias a arătat că, în prezent, șoferii pot atinge viteze de până la 127 km/h pe autostrăzile belgiene fără să primească o amendă datorită unei marje de toleranță. Vias pledează pentru înjumătățirea acestei marje, deoarece radarele de viteză contemporane sunt mai precise decât cele din trecut. Limita de viteză în Belgia este de 120 km/h, dar marja permite viteze de până la 127 km/h. Vias consideră că reducerea marjei de toleranță la 3% sau 3 km/h va încuraja respectarea legii și va reduce viteza medie, în special în zonele construite.

sa foto: roadpol.eu

Peste 150.000 de încălcări ale normelor de viteză au fost înregistrate în timpul operațiunii unice ROADPOL „Speed Marathon”, desfășurată timp de 24 de ore în întreaga Europă.

Acțiunea de aplicare a legii a avut loc pe 21 aprilie, în cadrul operațiunii ROADPOL Speed, care s-a desfășurat în săptămâna 17-23 aprilie, la care au participat 29 de țări membre ale Rețelei europene de poliție rutieră.

În timpul acestui Speed Marathon, polițiștii au constatat peste 150.000 de încălcări ale regimului de viteză în doar 24 de ore. O mare parte dintre șoferi au fost trași pe dreapta pentru a primi o amendă și o explicație despre motivul pentru care viteza este periculoasă. Ceilalți șoferi care au depășit viteza au primit o amendă prin poștă, deoarece încălcările au fost descoperite prin mijloace tehnice. Permisul de conducere a peste 2.000 de șoferi a fost confiscat din cauza vitezei excesive. Cele mai multe permise de conducere au fost confiscate în Franța (1.162) și în România (591).

700 de ofițeri de poliție au participat la ediția din acest an a Speed Мarathon din Republica Cehă și au verificat un total de 5.226 de vehicule. Locurile de inspecție au fost alese pe baza rapoartelor utilizatorilor de drumuri. Din cele 7.300 de puncte periculoase, poliția a selectat 995. Poliția a detectat un total de 2.774 de încălcări ale normelor de circulație în 24 de ore, dintre care 2.146 de cazuri au fost încălcări ale limitelor de viteză stabilite. La fața locului, poliția a sancționat 1.996 de infracțiuni în valoare de aproape 1,4 milioane de coroane.

În Finlanda, poliția a petrecut aproximativ 3.000 de ore de lucru pentru a controla viteza de deplasare în întreaga țară în timpul maratonului de viteză. Au fost prinși 67 de șoferi care au comis infracțiuni grave de punere în pericol a siguranței traficului, precum și 97 de șoferi al căror comportament a depășit criteriile de insensibilitate gravă în trafic. Acest lucru înseamnă că au depășit viteza de deplasare permisă cu mai mult de 30 km/h. În total, au fost aplicate 717 amenzi și 267 de sancțiuni contravenționale. În ceea ce privește șoferii în vârstă de 17 ani, au fost date în total 15 amenzi, în timp ce 4 șoferi sunt suspectați de comiterea infracțiunii de punere în pericol gravă a siguranței circulației și 4 de insensibilitate gravă în trafic.

„Viteza în sine nu este periculoasă. Excesul de viteză este”, spune Marijke Eskes, șefa echipei de aplicare a legii în trafic a unității de poliție din Țările de Jos și președinta grupului de lucru operațional al ROADPOL. „În combinație cu alți factori de risc, cum ar fi traficul mixt (autoturisme, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă; trafic de marfă, autoturisme și trafic agricol pe drumurile provinciale; trafic motorizat, bicicliști și pietoni în sate și orașe), ieșirile și trecerile de pietoni, copacii și semnele și alte obiecte fixe de-a lungul drumului, mobilierul stradal pe și în carosabil (insule de circulație, ghidaje rutiere), riscurile sunt mari”, explică Eskes. „Șoferii trebuie să înțeleagă că numărul de pe indicator nu reprezintă un obiectiv de viteză, ci o limită de viteză. Și, de asemenea, că poliția nu este acolo pentru a colecta amenzile. Amenda nu este scopul, ci un mijloc de a-i face pe șoferi să conștientizeze comportamentul lor periculos”, conchide Eskes. Viteza excesivă este principala cauză a aproximativ 25.000 de accidente mortale în Europa. Cel mai recent raport PIN flash al ETSC din martie 2022 arată că „Viteza excesivă rămâne o problemă pe șosele. Depășirea limitei de viteză este de departe cea mai înregistrată infracțiune rutieră”. Și, de asemenea, viteza are o influență directă asupra apariției coliziunilor și a gravității acestora. Numărul de coliziuni și gravitatea acestor coliziuni cresc exponențial odată cu creșterea vitezei de deplasare. De asemenea, reducerea vitezei cu doar câțiva km/h poate reduce semnificativ numărul și gravitatea coliziunilor. ETSC a estimat că 2.100 de vieți ar putea fi salvate în fiecare an dacă viteza medie ar scădea cu numai 1 km/h pe toate drumurile din UE.”