Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a vedea ce soluții de ieșire din criza actuală pregătesc firmele olandeze de transport și de ce au nevoie din partea guvernului, asociația de transport și logistică TLN organizează diverse întâlniri între antreprenori și autorități, una dintre ele având loc recent, cu participarea secretarului de stat pentru economie Mona Keijzer, a managerului unei firme de transport, Koopman Logistics, specializată în transport de mașini, și a unui consultant în ceea ce privește sustenabilitatea și digitalizarea în transporturi.

Pentru că la începutul primei carantine producătorii de mașini au înjumătățit capacitatea, iar dealerii și-au închis porțile, 80% din flota firmei de transport a fost trasă pe dreapta, iar activitatea a putut continua doar datorită coletăriei, care a înflorit în pandemie și a permis ca  șoferii și angajații din birouri să poată fi folosiți în această direcție. Dar nu toate firmele pot răspunde la fel de flexibil și de rapid la schimbările de pe piață, a atras atenția consultantul în transporturi.

Secretarul de stat a fost felicitat pentru programul de sprijinire a economiei NOW și pentru cât de ușor îl pot accesa firmele, deși până la urmă multe companii mari nu au mai avut nevoie de acest ajutor. Cele mici au avut și ele acces, ceea ce a fost un sprijin real, dar se așteaptă ca ele să aibă parte de provocări în viitorul apropiat, deoarece se pare că ele au mentalitatea de a avea cât mai puține datorii și plătesc totul repede, ceea ce le reduce posibilitățile de a investi și le frânează dezvoltarea.

Pentru a preveni rămânerea lor în urmă cu mai mulți ani la capătul acestei pandemii, guvernul ar putea avea inițiative concrete care să ajute antreprenorii să continue să facă pași în sustenabilitate și digitalizare, mai ales că firmele mici nu au nici foarte multe informații în domeniu și nu știu unde să se adreseze, deci pot fi ajutate inclusiv prin mesaje mai clare.

Principala îngrijorare a celor doi antreprenori prezenți la discuție este revenirea economică incertă, faptul că nu se știe cum se va dezvolta piața. În plus, competiția în transport este puternică, mai ales cu firmele din estul Europei, iar olandezii se așteaptă ca guvernul să-i sprijine și aici, „creând un climat în care să putem concura cu acestea“.

FEB (Federatia Firmelor Belgiene) colaboreaza strans cu toate institutiile si parteneriatele sociale competente pentru a ajuta companiile din aceasta tara sa traverseze cu bine criza economica adusa de pandemia de coronavirus, iar colaborarea a dus imediat la masuri de sprijin.
Consiliul de ministri din Belgia a decis sa permita somajul temporar pentru toate firmele, pe motiv de forta majora, retroactiv, incepand de pe 13 martie. Masura este necesara, spun economistii, pentru ca firmele sa faca fata reducerii activitatii din prezent din multe domenii de activitate si sa evite falimentul.
Guvernul a mai decis, pentru a atenua socul reducerii veniturilor angajatilor, sa le ofere o indemnizatie complementara, in plus fata de somajul temporar, de 5,63 de euro/zi, platita de autoritatile publice.
Iar de curand au fost aprobate noi masuri fiscale, s-a decis ca este posibila depunerea declaratiilor TVA, pentru impozitul firmelor si impozitul persoanelor pana la 30 aprilie si s-a acordat o amanare de doua luni pentru plata TVA si a altor taxe, fara conditii suplimentare si fara penalitati sau dobanzi de intarziere, pentru toate firmele.
Tot in contextul pandemiei, partenerii sociali au semnat o noua conventie colectiva de munca interprofesionala care permite somajul temporar pentru angajati din domenii si firme care nu au regim propriu, cum ar fi cel de distributie, alimentar, chimic s.a.
Toate aceste masuri le dau firmelor belgiene gura de oxigen de care au nevoie pentru a depasi saptamanile dificile ce ne stau in fata.
In plus, s-a constituit pe langa Banca Nationala un Grup de Management al Riscului Economic, din care face parte si FEB, si care va analiza consecintele socio-economice ale noului virus si va veni la guvern cu propuneri pentru combaterea crizei, un principiu important de care federatia insista sa se tina cont fiind acela ca resursele sa fie rezervate celor care chiar au nevoie de ele.