Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Franta a anuntat recent ca intentioneaza sa aloce mai mult de 8 miliarde de euro in sectorul auto. Potrivit lui Calum MacRae, analist auto la GlobalData, Europa de Vest este prognozata sa suporte avantajul unei industrii globale care se confrunta cu o scadere a volumului de aproape 20% in 2020 din cauza impactului Covid-19. Intr-o prognoza in care industria globala va pierde aproape 16 milioane de vanzari anul acesta comparativ cu 2019, numai Europa de Vest va reprezenta mai mult de un sfert din declin. 

„Industria auto a Europei si importanta sa strategica pentru economiile tarilor au determinat multe discutii intre guverne si industrie cu privire la cea mai buna modalitate de sustinere. Cea mai mare parte a discutiilor s-a concentrat in jurul introducerii unor scheme asemanatoare cu cele utilizate cu succes in criza financiara globala din 2008-2009, dar a pivotat spre piata vehiculelor electrice. Este necesara concentrarea asupra vehiculelor electrice pentru a sprijini obiectivele schimbarilor climatice si pentru a valorifica faptul ca societatea a beneficiat de trafic si poluare reduse in timpul blocarii si acum ar putea fi momentul sa semanam cu adevarat vehiculele electrice in constiinta consumatorilor. In Germania se asteapta sa apara in curand mai multe detalii despre un pachet de suport pentru industrie. Cu toate acestea, in Marea Britanie, sprijinul direct pentru industria auto nu pare sa fie in topul prioritatilor guvernamentale. Este esential ca guvernele sa actioneze rapid daca sunt introduse stimulente pentru achizitionarea de masini noi. Daca se va intarzia, exista riscul ca clientii sa prefere sa mai astepte, iar astfel sa slabeasca in continuare aceasta piata auto, care este deja epuizata.?
 
Nu doar regina Máxima a Olandei s-a intalnit zilele acestea cu manageri de transport afectati puternic de criza coronavirusului, ci si primul ministru al tarii, Mark Rutte, care a vizitat doi operatori din regiunea Westland, Lievaart si Daily Logistics Group, pe care i-a felicitat pentru modul in care intregul sector de transport si logistica sprijina populatia si autoritatile in aceasta perioada dificila si i-a asigurat de sustinerea sa pentru limitarea pagubelor si intoarcerea la o situatie "putin mai normala" in Olanda.
Lievaart transporta flori spre Italia, dar dupa intrarea acestei tari in carantina transportul de flori a fost oprit de tot, astfel ca din 58 de camioane in prezent 40 nu mai lucreaza. Firma a reusit sa transfere soferii pentru cateva saptamani sa transporte alimente pentru supermarket-uri in perioada in care populatia isi facea stocuri si chiar a trimis camioane goale spre Italia, pentru a importa hartie igienica. Dar toate acestea au fost doar activitati temporare, astfel ca managerul Lievaart spera ca in perioada Pastelui, care in mod normal era cea mai aglomerata din an, si mai ales de Ziua Mamei (a doua duminica din mai) situatia sa revina la normal in Italia, astfel incat sa reinceapa livrarea de flori. Pe de alta parte, companiei i-au trebuit circa 10 ani pentru a iesi din criza financiara din 2008 si acum se asteapta sa mai treaca alti 10 pentru a depasi situatia cauzata de coronavirus.
Daily Logistics Group are 500 de camioane, transporta produse congelate, cum ar fi cartofi pai, pentru lanturi de fast food din Europa, si se confrunta cu scaderea la jumatate a volumelor. Salvarea vine din faptul ca face transport si pentru lanturi de supermarket-uri, dar mai ales din posibilitatea de a continua exportul de fructe si legume spre Marea Britanie. Pe de alta parte, se asteapta ca volumele de avocado importate in containere din Peru sa scada.
Primul ministru olandez a fost insotit in aceasta vizita de presedinta asociatiei olandeze de transport si logistica TLN, Elisabeth Post, care s-a aratat optimista in legatura cu viteza de reactie a guvernului in implementarea masurilor temporare de urgenta pentru mentinerea fortei de munca, mai ales ca pastrarea firmelor active in transporturi este absolut necesara pentru ca Olanda sa functioneze normal dupa criza coronavirusului. Dar a aratat ca schema de ajutor ar trebui imbunatatita in sensul ca firmele care sunt parte a unui grup mai mare nu sunt vizate, desi sunt si ele afectate de criza, iar personalul lor nu poate lucra in alte firme din grup. Si nici firmele cu activitate sezoniera, cum ar fi transportul de flori, nu sunt ajutate, deoarece baza de calcul pentru acest sprijin de la stat este media activitatii pe intregul an.