Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Printr-o investiție de 350 de milioane de euro, Mercedes-Benz Vans a dezvoltat noua Platformă Electrică Versatilă pentru segmentul de autovehicule comerciale ușoare mari. Platforma inovatoare va fi baza tehnică pentru noua generație eSprinter.

În acest fel, divizia companiei germane accelerează către electrificarea completă și urmează să pună la dispoziție toată gama de modele cu transmisie electrică, cu focus pe fiabilitate, calitate și costul total de proprietate optimizat (TCO). Elementele de bază ale noii platforme sunt trei module care permit cea mai bună flexibilitate posibilă în dezvoltarea și proiectarea diferitelor tipuri de caroserii. Aceasta permite noi configurații de caroserie pentru eSprinter, configurații anterior disponibile pentru motoarele cu ardere internă, spune Mercedes-Benz Vans.

„Următoarea generație eSprinter ne va permite să facem disponibile mai multe variante de caroserie. Acest lucru ne va asigura pe viitor că îndeplinim cerințele clienților noștri din mai multe sectoare, oferind în același timp avantajele fără emisii ale transmisiei electrice”, a declarat Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans.

Divizia Vans accelerează strategia de electrificare și are intenția de a rămâne liderul pieței de autovehicule electrice prin dezvoltarea rapidă a noii Platforme Electrice Versatile pentru segmentul de autovehicule comerciale ușoare mari. Această platformă inovatoare va sta la baza următoarei generații de eSprinter, un produs care va viza cele mai bune performanțe ale acestei clase. Cu o investiție de 350 de milioane de euro, Platforma Electrică Versatilă va juca un rol cheie în planurile Mercedes-Benz Vans pentru transportul fără emisii și va oferi soluții optime, inclusiv pentru SUA și Canada. Deoarece producția următoarei generații eSprinter va fi neutră din punct de vedere CO2, acesta va fi încă un pas către realizarea „Ambiției 2039” a concernului Daimler.

Astăzi, Mercedes-Benz Vans este deja liderul pieței autovehiculelor electrice, cu o cotă de piață de peste 30% din segmentele de autovehicule comerciale ușoare mijlocii și mari din Europa. După eVito și eSprinter, Mercedes-Benz Vans va acoperi în cele din urmă gama autovehiculelor electrice în toate segmentele de transporturi comerciale cu viitorul eCitan.

Mercedes-Benz Vans și-a reorientat strategia în conformitate cu divizia de autoturisme, concentrându-se pe următoarele domenii:

Platforma Electrică Versatilă Mercedes-Benz

Elementele de bază ale noului concept sunt trei module care permit libertate în dezvoltarea și designul diferitelor tipuri de caroserii:

  1. Modulul frontal pentru componente de înaltă tensiune

Ansamblul frontal conceput uniform cuprinde toate componentele de înaltă tensiune, inclusiv componentele de încărcare și convertorul CC/CC. Prin urmare, modulul poate fi combinat fără modificări cu toate variantele de autovehicule, indiferent de ampatament, capacitatea bateriei și caroseria acestora.

A doua componentă este bateria de înaltă tensiune integrată în podeaua autovehiculului. Pe viitor, va fi posibilă alegerea din trei variante de capacitate a bateriei. Acest lucru permite clienților să aleagă configurații de autonomie și sarcină utilă în funcție de domeniului lor de activitate. Datorită diferitelor capacități de baterii, următoarea generație eSprinter va răspunde dorințelor clienților în ceea ce privește cerințele specifice TCO, de la operațiuni de transport în interiorul orașului la rute interurbane.

Al treilea pilon al construcției modulare este puntea spate acționată electric, care va fi utilizată în conformitate cu principiul comutării pieselor între toate variantele de autovehicule comerciale ușoare echipate cu transmisie electrică. Motorul electric compact și puternic este integrat în modulul din spate și este proiectat în așa fel încât toate variantele constructive, de la furgon și transport pasageri până la variante de șasiu-cabină pentru caroserii închise, pot fi implementate fără probleme pe o singură platformă.

Mercedes-Benz Vans și Amazon au anunțat recent cea mai mare comandă de vehicule electrice de până acum. Este vorba despre 600 de unități eVito și 1.200 de unități eSprinter.

Electrificarea sectorului de distribuție finală progresează, în principal datorită sectorului de curierat. Modelul electric eSprinter comandat de Amazon este versiunea panel van de 3,5 tone, cu plafon înalt, care are un motor electric ce antrenează puntea față, care are aceeași putere ca versiunea diesel de bază, respectiv 85 kW, cu un cuplu maxim de 295 Nm. Modelele pentru Amazon vor fi echipate cu varianta cu baterie de capacitate mare, 47 kWh utili (55 kWh), care oferă o autonomie de 168 de km și o sarcină utilă maximă de 891 de km. Pentru flexibilitate, bateriile pot fi încărcate de la un procent de 10% la 80% din capacitate în aproximativ 25 de minute. Bateriile fiind instalate sub podea, volumul de marfă de 11 metri cubi poate fi utilizat fără restricții. Modelele eSprinter pentru Amazon dispun de elemente de top precum frână de parcare electrică, asistență de parcare activă, cameră de marșarier, avertizare unghiu mort, asistență la vânt laterale și ATTENTION ASSIST.

Modelele eVito dispun de o baterie cu o capacitate utilă de 35 kWh (41 kWh total) care oferă o autonomie între 150 și 184 de km, baterie ce poate fi încărcată complet în 6 ore. Motorul electric generează aceeași putere de 85 de kW, cu un cuplu de 295 Nm. Viteza maximă a lui eVito poate fi limitată în funcție de aplicație, la 80 km/h sau la 120 km/h. Despre poziționarea bateriilor, Mercedes-Benz Vans spune că nu afectează în vreun fel volumul de marfă. eVito este disponibil și în variantă Tourer, cu o autonomie de 421 de km și o funcție de încărcare rapidă. Modelul este construit în fabrica Mercedes-Benz Vitoria din Spania.