Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anul acesta intrecerea pentru decernarea „International Pick-Up Award”, un trofeu acordat de juriul alcatuit din 13 membri care fac parte si din „International Van of the Year” (din care face parte si revista Tranzit), s-a derulat, la propriu, in Marea Britanie: la Millbrook, langa Londra, au avut loc testele la inceputul lunii octombrie, pentru ca premierea sa se faca, peste o luna, la Dublin, in Irlanda. Castigatorul trofeului, Ford Ranger, i-a surclasat pe Isuzu D-Max, abia lansat in acest an, si Volkswagen Amarok, detinatorul trofeului din 2010. Ssangyong Korando Sports, Great Wall Steed si micutul Fiat Strada au „pigmentat” testul comparativ de la Millbrook, fara sa se bata de la egal la egal cu cei trei „grei”.

Cu un program de cercetare si dezvoltare bazat pe un milion de kilometri de teste (lungime echivalenta cu ocolului pamantului de sase ori) derulate in special in Australia, noul Ford Ranger este rezultatul unei investitii majore din partea -producatorului american, inventatorul conceptului de pick-up.

Magnificul circuit Millbrook, situat in inima Angliei rurale, este una din locatiile de top din Europa pentru dezvoltarea si demonstrarea abilitatilor vehiculelor pe orice tip de teren. Millbrook dispune in total de 58 km de drumuri de toate categoriile, iar traseele off road ofera conditii dure pentru orice 4×4. Conceput de experti pentru a evalua atat vehicule militare, cat si civile, in sectiunea de teren accidentat, circuitul Millbrook le are pe toate: santuri umplute cu apa, pentru testarea capacitatii de trecere prin vaduri, care, desigur, nu au constituit o problema pentru Ranger, cu o inaltime a vadului de 800 mm, dealuri abrupte si noroioase care au demonstrat eficacitatea sistemului HDC (Hill Descent Control) al pick-up-ului american, suprafete care fac sistemul de control al tractiunii sa-si merite banii, o sectiune de jungla unde transmisia este fortata sa caute orice „bucatica” de aderenta disponibila s.a. Nimic nu a reusit sa puna piedici pick-up-ului american, care a „arat” prin toate obstacolele, cucerind chiar si cele mai abrupte urcari cu echipajul Tranzit la bord. Traseul cross country a fost floare la ureche pentru Ranger, care a parcurs „infipt” traversa de beton cu o inclinare laterala de 25O, in ciuda faptului ca pick-up-ul american dispune de una din cele mai ridicate garzi la sol dintre toate camioanele testate, de 232 mm, intrecut doar de Isuzu D-Max, cu 235 mm.
Traseele off road si cele cross country de la Millbrook dau impresia ca fac parte mai degraba dintr-o rezervatie naturala, fiind inconjurate de pajisti si paduri ce adapostesc o populatie impresionanta de veverite, pe care le-am intalnit de nenumarate ori pe parcursul testelor, si care nu se arata nicidecum deranjate de zgomotul motoarelor turate. Pe circuitul on road de la Millbrook nu este neobisnuit sa intalnesti vehicule necunoscute deocamdata publicului, ascunse sub camuflaj, sau un sir de 10 automobile Aston Martin iesite sa se „dezmorteasca” …