Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Standardul Euro 7 se va aplica tuturor vehiculelor propulsate de motoare termice și va aduce o scumpire importantă în prețul de achiziție, deși Comisia Europeană și industria auto nu au reușit să cadă de acord asupra impactului real în piață (suma estimată de CE este de doar 150 de europer vehicul, în timp ce reprezentanții industriei vorbesc de aproximativ 2.000 de euro). Cert este că, având în vedere creșterea de preț, se estimează ca și după intrarea în vigoare a Euro 7 să rămâne în operare la nivelul Uniunii peste 250 de milioane de autovehicule cu motoare termice, iar pentru acestea din urmă nu va exista nicio altă variantă de a-și reduce emisiile decât să utilizeze combustibili alternativi. În aceste condiții, cadrul legislativ trebuie să stimuleze industria să investească în dezvoltarea de combustibili mai puțin poluanți și, cel mai important, este absolut necesară subvenționarea producției pe scară largă a acestor carburanți, pentru a avea disponibilă cantitatea necesară, se arată într-un studiu al Comisiei de Transport și Turism (TRAN) din Parlamentul European, al cărui raportor este Marian- Jean Marinescu.

Reducerea emisiilor de CO2 și a celorlalte emisii poluante, vizate de norma Euro 7, nu pot fi tratate separat. Tocmai de aceea, este necesară o strategie comună, sustenabilă, care să păstreze în același timp proporționalitatea între beneficiile de mediu și costurile socio-economice. Cu alte cuvinte, industria trebuie să aibă posibilitatea să se adapteze, iar politica de prețuri să nu afecteze accesul populației la mobilitate, atât pentru achiziția de vehicule noi, cât și de carburant.

Printre propunerile făcute de TRAN în legătură cu adoptarea Euro 7 se numără următoarele: