Doblo este disponibil in peste 400 de versiuni diferite, in functie de ampatament, inaltime, motorizare, usi laterale/spate, caroserie si sasiu, si are linii rotunjite, specifice mai mult autoturismelor, si dimensiuni exterioare sporite fata de versiunea anterioara – 439x 183×185/210 cm (Lxlxh) – pentru un interior mai confortabil si mai functional. Compartimentul de marfa este si el mai spatios datorita formei patratoase si permite un volum util de 3,4-4,2 m3, care poate fi sporit cu aproape 0,4 m3 prin folosirea de panouri separatoare (disponibile dintr-o bucata, vitrate, tubulare sau de tip scara), in combinatie cu scaunul pasagerului din dreapta rabatabil.
Noul Doblo este disponibil cu trei variante de motorizare, toate Euro 5, din care una pe benzina, de 95 CP, si doua pe motorina, de 105 si 135 CP. Acestea beneficiaza standard de Start&Stop, pentru diminuarea cu 15% a emisiilor in trafic urban si cu 3,5-4% pe parcurs mixt. Iar indicatorul de schimbare a vitezelor Gear Shift Indicator-GSI, combinat cu sistemul Start&Stop, sugereaza soferului cand este indicat sa schimbe treapta de viteza, pentru o utilizare mai eficienta din punct de vedere al consumului.
Spatiile de depozitare din cabina – buzunarul de sub acoperis, buzunarele usilor laterale, care pot sustine doua PET-uri de 0,5 l si un dosar A4, compartimentul de manusi cu incuietoare si cheie, pentru un laptop cu ecran de 14", spatiul deschis de pe panoul de bord si alte spatii mici pentru telefoane mobile, pixuri si monede – au fost sporite sau largite. Doblo este disponibil in mai multe versiuni de echipare – Active, Dynamic si Emotion – prima incluzand ABS, ESP cu Hill Holder pentru asistenta la pornirea din rampa sau air-bag-uri frontale si laterale.
Producatorul italian a mai prezentat in 2010, la IAA Hanovra, in avanpremiera mondiala, Doblo Camion – cu suprafata de incarcare de 4 m2 si sarcina utila de pana la o tona, datorita suspensiilor spate Bi-link care suporta 1.120 kg pe axa fata si 1.450 kg pe spate. Vehiculul se preteaza la folosire in agricultura, constructii, servicii de intretinere in orase sau pe spatiile verzi, transport de sticla s.a.
Fiorino, de 3,86 m lungime, are volum util de 2,5 m3 si sarcina utila de 610 kg. Vehiculul este disponibil cu motor pe benzina de 1,4 l si 75 CP sau diesel 1.4 HDI de 70 CP, precum si cu motorul Fiat 1.3 16v Multijet, cel mai mic si mai avansat propulsor diesel cu injectie directa. Fiorino dispune de Adventure Traction+ si cutia automata Comfortmatic. Fiat a lansat o varianta cu motorizare complet electrica si una pe gaz natural comprimat in combinatie cu propulsie pe benzina, pentru a raspunde cerintelor companiilor de transport urban interesate in protectia mediului.
Din 2010 este disponibila si versiunea Fiorino Cargo Adventure, cu motor Euro 5 de 95 CP, cu Traction+, sistem de transfer al cuplului care creste motricitatea vehiculului pe teren dificil si cu aderenta slaba.
Scudo are sarcina utila cuprinsa intre 900 si 1.200 kg, volume utile de 5, 6 si 7 m3, doua ampatamente (scurt – 3 m si lung – 3,12 m), doua lungimi exterioare (4.805 si 5.135 mm) si doua inaltimi exterioare: standard, de 1,89 m cu suspensie pneumatica (1,942 m cu suspensie pe arc) sau 2,20 m cu suspensie pe aer, respectiv 2,28 m cu suspensie mecanica. Spatiul de marfa poate avea 2,25 sau 2,58 m lungime, latime interioara de 1,60 m (1,25 m intre arcadele rotilor) si inaltimi de 1,45 m, respectiv 1,75 m. Scudo poate fi echipat cu trei motoare diesel: unul de 1,6 l si 90 CP si doua de 2 l (120 si 136 CP). Vehicul dispune de airbaguri laterale, cruise-control, limitator de viteza si ESP „anti-roll” cu ABS si EBD.
Din 2011 este disponibil si noul Ducato, neschimbat la exterior, dar cu un interior mai elegant si patru noi motoare MultiJet turbodiesel cu injectie directa, cu puteri intre 115 si 177 CP, toate Euro 5, oferite in tandem cu cutii de viteze cu cinci sau cu sase trepte de viteza. Dar despre acesta puteti afla mai multe citind articolul dedicat lansarilor de vanuri.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit