Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Vanzarile de vehicule comerciale de peste 3,5 t au scazut cu 47,2% in iunie (de la 3.231 de unitati in iunie 2019, la 1.705), inchizind astfel o prima jumatate de an intunecata, marcata de o contractie de 34,5% (9.227 de unitati fata de 14.080 in prima jumatate a lui 2019). In plus, prognozele pentru intregul an arata un scenariu si mai grav, de -40%, potrivit datelor inregistrate de MIT si de Centrul de Studii si Statistica al asociatiei italiene Unrae. "Descurajant. Cu atat mai dezamagitoare si inexplicabila devine neatentia persistenta a Guvernului fata de sectorul transportului rutier, care, dupa ce a fost aclamat pentru asigurarea aprovizionarii in timpul perioadei de restrictii in ciuda riscurilor, este uitat din nou cand vine vorba de un sprijin valabil – nu numai economic – pentru recuperare si pentru consolidarea competitivitatii sale in Europa“, a spus Franco Fenoglio, presedintele Sectiei Vehicule Industriale al Unrae.
Presedintele subliniaza ca „astfel se pierde oportunitatea de a da o mana de ajutor substantiala sistemului de transport rutier, nu numai prin interventii fiscale sau financiare, ci si prin reduceri ale taxelor catre stat, posibile, de exemplu, in operatiunile de testare a vehiculelor pentru omologare si inmatriculare sau pentru servicii de asistenta si mentenanta, pentru a incuraja nu numai reinnoirea parcului, ci si un management mai rational.

Potrivit cifrelor Biroului belgian de statistica, Statbel, care a analizat impactul coronacrizei asupra timpului de lucru, 45% dintre belgieni au lucrat mai putin decat in mod normal in aprilie. Multe ramuri ale economiei belgiene au inchis afacerile (cel putin partial), lasandu-si angajatii in sistemul somajului temporar, partial sau integral.
De asemenea, in martie, o persoana din patru din Belgia a lucrat mai putin, chiar daca restrictiile au fost impuse abia la jumatatea lunii.
Daca se considera ca cei cu somaj temporar sunt consemnati ca inca lucreaza, rata ocuparii fortei de munca pentru cei intre 20 si 64 de ani a scazut de la 70,6% la 70%.