Dupa ce au activat mai multi ani in randul societatii civile, polemizand cu autoritatile din transporturi si facand lobby, Augustin Hagiu si Stefan Roseanu au trecut de cealalta parte a baricadei, in functiile de consilier al directorul general ARR, respectiv de director general al CFR Calatori. Cum se vad lucrurile din noile pozitii ocupate ne-au spus chiar ei.
Augustin Hagiu anuntase din postura de presedinte FORT ca la 1 iulie urmeaza sa ia o decizie privind activitatea sa in domeniul transporturilor. Acest anunt a fost influentat de faptul ca la momentul respectiv, mai exact in mai, Guvernul nu era schimbat, iar energia consumata la MTI nu mai aducea niciun fel de rezultat.
„Din punctul meu de vedere, perspectivele, in contextul conducerii trecute a Ministerului, epuizau orice sansa de a aduce lucrurile pe un fagas de normalitate, atat in transportul de marfa si de pasageri, cat si in privinta formarii profesionale. Data de 1 iulie a fost fixata de mine cu mine, fara a tine cont de nimic din punct de vedere politic, pentru ca tot timpul am fost omul rezultatelor. Intre timp s-a schimbat Guvernul, iar din perspectiva alegerilor parlamentare care urmeaza sa aiba loc si a conflictelor de pe scena politica, aproape nimeni nu va avea timpul, rabdarea si aplecarea ca, in ceea ce priveste problemele de transport, sa isi ia un angajament ferm, de pe pozitii clare, care sa vizeze modificari legislative. Ulterior am primit propunerea din partea directorului general ARR, Sorin Supuran, sa vin consilier. Este o practica foarte obisnuita in occident ca persoane din societatea civila, implicate in fenomen si care au o anumita notorietate, sa fie numite in astfel de functii de catre reprezentantii diferitelor institutii-cheie“, a explicat Augustin Hagiu.
Acesta a aratat ca a venit in ARR fara conditii, cu principalul obiectiv de a fi un liant intre institutie si piata de transport. „Voi veni cu informatiile despre nivelul de pregatire profesionala a factorului uman, care contribuie la siguranta rutiera, la desfasurarea serviciilor de transport etc. Voi ajuta la elaborarea actelor normative sau a propunerilor facute de ARR, astfel incat sa nu mai existe iesiri in decor si sa ajungem in situatia in care ne-am aflat la inceputul anului acesta, cand totul a fost facut praf din punct de vedere legislativ si acum nici nu stii de ce sa te apuci mai intai. Am prerogative si in zona de comunicare, respectiv relatia cu presa, si sper ca operatorii de transport au vazut, in noua conjunctura, niste schimbari. De altfel, nu am avut pana acum nicio situatie in care un operator de transport sa imi fi reprosat ceva. Un alt avantaj al faptului ca sunt aici este acela ca anumite decizii care se iau la nivel de secretar de stat sau in cadrul altor institutii din subordinea ministerului pot avea si participarea mea. Iar propunerile pe care le fac sunt acum primite mai relaxat“, a mai aratat Hagiu.
„A fost o provocare la care am spus OK“
Stefan Roseanu este co-fondator al …
In vederea optimizarii activitatii CFR Calatori, se doreste introducerea unui nou sistem de mers al trenurilor, care sa asigure legaturi frecvente intre marile orase ale tarii. Se lucreaza deja la un proiect care vizeaza intensificarea activitatii pe reteaua feroviara de baza a Romaniei.
Asa cum explica Stefan Roseanu, noul director general al companiei, „am inceput deja cu introducerea sistemului de mers de tren cadentat pe unele rute, care urmeaza sa fie extins la nivelul intregii retele si lucram si la dezvoltarea sistemului de mers de tren integrat, care ar urma sa aduca o crestere a numarului de calatori, concomitent cu introducerea unor noi servicii, de la curierat la transport auto in completarea celui feroviar, in pretul aceluiasi bilet de tren“.
Proiectul de mers de tren integrat prevede 3-4 ani pentru demararea mai concreta. Din 2013 se va intensifica activitatea pe anumite rute, urmand ca in fiecare an sa se extinda serviciile, pe masura consolidarii si a reducerii pierderilor. Un astfel de mers va insemna si reorganizarea parcului de material rulant, investirea in noi vehicule care sa permita „turnusuri“ rapide, adica vehicule bi-directionale, probabil si reorganizarea zonelor de depouri si revizii. Este un plan destul de ambitios, menit sa redreseze compania.
Pe termen scurt se desfasoara cateva proiecte prin care se va realiza stingerea unor datorii prin compensari si prin casarea unor vehicule de mult scoase din uz si a unor bunuri de inventar imobilizate de 10-15 ani si care trebuie revalorificate.
Din punct de vedere al materialului rulant, printre prioritatile CFR Calatori se afla si extinderea tractiunii electrice si inlocuirea partiala a …
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit