În ultimele zile, mai multe nave comerciale au fost atacate cu rachete și drone în strâmtoarea Bab el Mandeb dintre Yemen, Djibouti și Eritreea, de către militanți Houthi, așa cum informează IB Cargo. Asta afectează transportul maritim și timpii de tranzit, deoarece strâmtoarea trebuie străbătută pentru a ajunge la Canalul Suez, o rută importantă pentru comerțul dintre Asia și Europa, folosită anual de peste 17.000 de nave ce reprezintă 10% din volumul total al comerțului mondial. Or, evitarea Canalului Suez înseamnă rute mult mai lungi, care cresc tipul de tranzit cu 20-25 de zile, și în funcție de amploarea și durata acestei situații este posibil să crească și costurile de navlu.
Deocamdată au anunțat că și-au suspendat temporar trecerea prin Suez, pentru a-și proteja echipajele și navele, Maersk, Hapag-Lloyd și MSC. IB Cargo are în continuare soluții directe, prin linii maritime care încă trec prin Suez, dar propune pentru mărfurile din China și trenul Trans-Siberian, atât pentru containere complete, cât și pentru grupaje.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit