Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A 19-a ediție a Conferinței anuale Arilog a găzduit un panel care și-a propus să dezvăluie cum se adaptează managerii de logistică la schimbările bruște ale societății în care trăim, iar implementarea de sisteme informatice este una dintre aceste metode.

Cu această ocazie, Cristina Radu (International Road Freight Director KLG Europe Logistics) a amintit că experiența KLG Romania legată de digitalizare a început în 2019, când compania a lansat un Master Plan în IT prin care își propune să investească anual, numai la noi în țară, 300.000-500.000 de euro în digitalizare. Datorită acestor investiții, în 2019 și 2020 au fost lansate serviciile Simplify (un ecosistem pentru e-fulfillment care permite creșterea gradului de digitalizare și transparență pentru fiecare actor implicat, end-to-end) și Strongo (curierat agabaritic, prin care KLG a intrat pe segmentul livrărilor last mile). Cele două servicii au permis ca toate liniile tradiționale de business să fie incluse într-un ecosistem de digitalizare și ca totul să fie interfațat, „iar acum am în echipă două persoane care fac doar planning de Germania și Olanda folosind RPA (robotic process automation), adică își folosesc pasiunea pentru digitalizare pentru a elimina activitățile repetitive. Iar pe pagina noastră de LinkedIn sărbătorim de fiecare dată când un membru al echipei din România are o realizare îndigitalizare, deoarece digitalizarea, alături de inovație, este una dintre valorile KLG, și există un angajament foarte clar din partea managementului KLG Romania, susținut de compania din Olanda, de a investi în digitalizare și în oameni.“ Cristina Radu constată faptul că, atunci când vine vorba de implementarea unei noi soluții de automatizare, tocmai echipa de IT este cea mai reticentă din întreaga companie, conștientă de faptul că dezvoltarea trebuie apoi „hrănită“. De aceea orice automatizare, orice încercare de a elimina recurențele sau hârtia vine cu întrebări de la departamentul IT legate de flux. Iar când echipa operațională se ocupă de flux descoperă că are multe alte lucruri de automatizat înainte de automatizarea pe care o solicitase.

Managerul KLG este de părere că filiala din România este la 60-70% față de compania-mamă din Olanda din punctul de vedere al digitalizării și că, spre deosebire de olandezi, care merg pe principiul „trial and fail, iar în 90% din cazuri reușesc fără să urmeze cursuri, românii sunt mai implicați în dezvoltarea personală și, în plus, descoperă că, înainte de a ajunge la cursuri RPA prin care să înțeleagă procesele operaționale, au nevoie poate de cursuri de engleză, de management al timpului ș.a. De aceea și costurile din România, pentru cursuri, sunt mai mari decât ale olandezilor.

KLG Europe România lansează Strongo, serviciul național de curierat dedicat produselor agabaritice (electrocasnice mari, piese de mobilier, sanitare, materiale constructii) cu livrare către consumatorul final. Noul serviciu beneficiază de rețeaua națională KLG Europe România cu 9 huburi plasate strategic în cele mai mari orașe din țară. Accesul la această infrastructură permite livrarea în doar 24-48 ore, pe tot teritoriul României, inclusiv în locuri greu accesibile.

Clienții vor beneficia de livrari în regim “door-to-door”, ramburs prin cont colector sau numerar, deschiderea coletului la livrare, preluarea ambalajelor, retur de documente și posibilitatea de a oferi opțiunea de buy-back consumatorului final.

„Ultimul an ne-a arătat că românii sunt din ce în ce mai deschiși să cumpere online și electrocasnice, mobilă, obiecte sanitare sau unelte și scule, în plus față de categoriile de fashion, îngrijire personală sau IT. Astfel a apărut ideea de a crea Strongo – prin utilizarea acestui serviciu, business-urile care dețin atât magazine fizice de vânzare, cât și magazine online, vor putea accesa un serviciu specializat în livrarea produselor atipice și voluminoase, către consumatorul final”, a declarat Daniel Radu, Director Transport National.

Strongo oferă clienților posibilitatea de a implementa rapid fluxurile și strategiile de viitor datorită nivelului ridicat de automatizare și digitalizare. Fiecare consumator final are acces direct la informații complete despre livrările efectuate prin serviciile de curierat, iar clienții la rapoarte în timp real.

Compania țintește să își consolideze poziția de lider de piață în distribuția națională de mărfuri B2B în sistem grupaj.