Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru „Elaborarea Studiului de Fezabilitate Drum Expres Cluj-Dej” cu ofertantul desemnat câștigător, respectiv Asocierea Specialist Consulting SRL (lider) – Specialist Smart Group SRL – Perfect Consult Europe SRL.

Valoarea contractului de servicii este de 27.521.381,44 Lei, fără TVA, iar durata, de 21 de luni, din care 18 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Construcția viitorului drum expres Cluj-Dej, care va avea o lungime estimată de 75 km, va contribui la reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile Cluj și Dej și conexiunea cu viitoarele drumuri Transregio Gilău-Apahida (TR Feleac, indicativ TR 35) și respectiv Autostrada A3 Transilvania, reducerea numărului de accidente, a zgomotului în zona localitățiilor urbane Cluj și Dej și a emisiilor poluante.

Contractul va fi finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile (Programul Transport, aferent perioadei de programare bugetară a U.E. 2021-2027), fiind în acord cu obiectivele strategice ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din cadrul Planului Investițional 2021 – 2030, cu obiectivul de sustenabilitate, de dezvoltare economică și de dublă utilizare a infrastructurii de transport.

Compania Națională de Investiții Rutiere a lansat licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu. Termenul pentru depunerea ofertelor este 9 decembrie 2024, iar documentația pentru atribuirea contractului urmează să fie publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea estimată a contractului este de 44 milioane lei (fără TVA).

Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IX.

În cadrul Studiului de Fezabilitate, Proiectantul va analiza variantele de traseu, profilul (autostradă sau drum expres), structura drumului (varianta unui sistem rutier din Beton de Ciment), conexiunea cu alte obiective de investiții, soluții de finanțare și prin parteneriat public-privat (PPP).

,,Pe lângă variantele de desprindere din viitoarea Autostradă A 6 București-Alexandria (zona Ghimpați) și zona de Sud a Bucureștiului, A 0/Drum Radial 9) proiectantul va studia și posibilitatea conexiunilor cu Autostrada A 1 București-Pitești la Bolintin sau Corbii Mari. În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, cerem în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm”, a explicat Gabriel Budescu, director general CNAIR.

Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum punctarea implementării conceptului BIM (Building Information Modelling). De asemenea, CNIR solicită viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real.

Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate și 2 luni pentru asistență tehnică pregătire contract proiectare și execuție).

Finanțarea Studiului de Fezabilitate este asigurată din Fonduri Europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat.