Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șoferii profesioniști sunt stresați! O știam și noi, dar acum a relevat -o un studiu efectuat de un masterand al Universității RWTH Aachen, Germania, pe un eșantion de 1.165 de șoferi de camion. Printre motive se numără dificultatea găsirii unui loc de parcare, lipsa aprecierii și tratarea necorespunzătoare a sănătății.

Maximilian David de la Universitatea RWTH Aachen a efectuat un studiu, ca parte a dizertației pentru master, pentru a încerca să afle care sunt factorii de stres pentru șoferii profesioniști din Germania. „În opinia dumneavoastră, cât de puternic afectează următoarele condiții percepția dvs. asupra stresului, atât acum, cât și în viitor?” Aceasta a fost una din întrebări, iar răspunsul a fost clar, a explicat tânărul inginer în cadrul podcastului FERNFAHRER LIVE. Cea mai mare provocare este dată de lipsa parcărilor și a facilităților de odihnă, urmată de numărul de șantiere de construcții și de numărul tot mai mare de șoferi străini. „Controalele externe efectuate de BAG și poliție, precum și tehnologia modernă a vehiculelor nu constituie un factor de stres atât de mare”, a explicat Maximilian David. Din punct de vedere fizic, procesele de încărcare și descărcare sunt descrise ca fiind cea mai mare solicitare cu o valoare de 3,23. Pe scara de valori, cifra corespunde cu „nici și nici”, potrivit lui David. „Prin urmare, se poate concluziona că activitățile fizice nu sunt privite într-un mod negativ.”

În privința sănătății, aproximativ 72% dintre șoferi au declarat că au întâmpinat deja probleme legat de dureri de spate. De altfel, principalele cauze ale stresului asupra șoferilor de camioane sunt cunoscute de multă vreme: perioade lungi de ședere și lipsă de mișcare, ore de lucru nefavorabile, izolare socială, stres din cauza presiunii în timp, oboseală datorată monotoniei și o alimentație necorespunzătoare. Ca o primă concluzie, inginerul german crede că șoferii își doresc mai multe locuri de parcare liniștite, ceea ce poate duce la reducerea accidentelor de circulație”.