Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe o piață în care se fac tot mai multe consolidări, culminând cu preluarea DB Schenker de către DSV, jucătorii mici, care nu oferă soluții complexe, sunt în pericol de a nu mai putea să continue dacă nu vor face investiții.

Mihai Stoica, Managing Director SLS Cargo, a declarat în cadrul conferinței de presă organizate de FAN Courier cu ocazia aniversării a 27 de ani de activitate, că SLS Cargo, companie al cărui pachet majoritar este deținut de acționarii FAN Courier, formează, alături de liderul pieței de curierat din România, un grup de companii din ce în ce mai puternic, care – împreună cu Marian’s Trading, care va fuziona, de asemenea, cu grupul de firme FAN Courier – vor avea un serviciu integrat pe care îl pot oferi clienților.

SLS Cargo a închis 2024 cu o cifră de afaceri de aproape 34 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 34% față de 2023, parte din această creștere fiind generată de deschiderea unui terminal intermodal în vestul Bucureștiului, care a început să fie operat la finalul lui 2023. Compania încearcă să creeze în acest terminal un depozit similar cu ceea ce se întâmplă în Constanța, doar că la o distanță de 250 km, la București.

Terminalul are o capacitate de stocare de 1200 de TEU-uri și are implementat un sistem de operare modern (Navis Octopi) pentru automatizarea și eficientizarea operațiunilor. FAN SLS Cargo Intermodal Terminal dispune de acest sistem de operare care ajută la integrarea și automatizarea proceselor operaționale între departamentele interne, integrarea cu partenerii de business (clienți, transportatori, linii maritime), precum și predictibilitatea internă și externă a evenimentelor terminalului.

“Acest terminal nu oferă clienților doar un serviciu de transport feroviar – descărcarea containerelor și livrarea la ușa beneficiarului – ci oferim și vama prin Marian s Trading”, a spus Mihai Stoica.

Terminalul intermodal include, așadar, un antrepozit vamal, care permite transbordarea mărfurilor care vin din Constanța în container în depozit, de unde sunt livrate la clientul final pe autocamion sau furgon de mai mică capacitate, eliminând astfel livrarea la clientul final cu containerul, care apoi se întorcea la terminal gol, cu efecte negative în planul eficienței economice și al emisiilor poluante.

Astfel, principala direcție de investiții a companiei a fost dezvoltarea serviciului 4PL (Fourth-Party Logistics), ce presupune managementul integrat al întregului lanț logistic pentru clienții industriali, de la materii prime la produse finite.

În paralel, SLS Cargo a dezvoltat și un serviciu de depozitare cu temperatură controlată. În acest moment compania efectuează serviciile logistice pentru o fabrică de carne din București: în fiecare noapte, marfa care iese din producție este transbordată pe vehiculele de distribuție de tonaj mai mic care ajung dimineața la magazinele din țară. Același mod de operare l-a dezvoltat și în zona Clujului pentru un retailer cunoscut.

Compania își propune pentru 2025 să deschidă un depozit și în Timișoara, urmând ca în cursul anului, în funcție de capacitatea pe care o va avea, atât din punct de vedere al forței de muncă, cât și al investițiilor, să le conecteze prin camioane de linie.

“Este o piață în care este foarte mult loc de dezvoltare, nu este suficient de bine acoperită de logisticieni și, astfel, sperăm să oferim soluții în direcția aceasta”, a mai spus Mihai Stoica.

Pentru anul în curs, FAN SLS Cargo anticipează o creștere de 25%, principalele provocări fiind modificările fiscale, care ar putea genera prețuri de transport și de depozitare mai mari, ca urmare a majorării taxelor de drum, scumpirii carburanților și inflației. Alte dificultăți cu care se confruntă operatorul în sectorul în care activează țin de termenele mari de încasare a facturilor pentru serviciile de transport prestate, dar și cu timpii mari de așteptare la punctele de trecere a frontierei. Acest ultim aspect este de așteptat să scadă semnificativ ca urmare a intrării României în spațiul de liberă circulație Schengen. Pe de altă parte, în cazul transportului maritim, au crescut timpii de tranzit din cauza conflictului din Marea Roșie, fapt ce a generat și creșterea tarifelor de achiziții pe transport maritim.