Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Companiile de transport persoane au ajuns la fundul sacului, din cauza lipsei acute de pasageri. Măsurile de ajutor oferite agenţilor economici în 2020 au fost epuizate, iar din ianuarie 2021 se activează – pentru cele mai multe firme – şi ratele amânate anul trecut. Din păcate, aici se pare că nu se mai poate face nimic, deoarece Comisia Europeană a dispus limitarea perioadei maxime de amânare la 9 luni cumulat pe perioada a doi ani, iar cei mai mulţi transportatori de pasageri au avut deja ratele amânate în intervalul martie-decembrie 2020.

Reprezentanţii operatorilor au solicitat guvernului acordarea unui ajutor de stat după modelul aprobat pentru domeniul HoReCa, în valoare de 20% din pierderile cifrei de afaceri. Nu s-a primit însă niciun răspuns clar în acest sens.

Pentru a atenua impactul pandemiei, guvernul bulgar a anunțat o schemă de sprijin financiar în valoare de 30 de milioane de leva (15,4 milioane de euro) pentru operatorii de autobuze și autocare.

Pandemia a avut un efect devastator asupra transportului rutier comercial de pasageri din Bulgaria, raportul de impact al IRU estimând pierderile la 92% din cifra de afaceri. Prin urmare, subvențiile disponibile IMM vor fi esențiale pentru a preveni pierderea locurilor de muncă și falimentele. Potrivit ministrului bulgar al transporturilor, aproximativ 1.500 de companii vor primi finanțări cuprinse între 1.500 și 230.000 de euro. „Criteriile de eligibilitate pentru subvenții vor publicate curând. Sperăm ca accesul la această finanțare să fie rapid și ușor pentru toate companiile de transport de persoane, ajutându-le să continue să funcționeze în timpul crizei actuale”, arată Georgi Petarneychev, președinte al AEBTRI, membru IRU.