Federația germană a expeditorilor și operatorilor logistici DSLV continuă să pledeze pentru consolidarea și promovarea liniilor secundare din rețeaua feroviară germană, iar în acest scop a fost actualizată și înmânată ministerului digitalizării și transporturilor și autorităților pentru transport feroviar carta Rail Siding, redactată de 56 de asociații și organizații de afaceri și publicată pentru prima dată în 2019, Autorii amintesc că locațiile logistice, industriale și comerciale sunt încă prea puțin conectate la rețeaua feroviară, ceea ce reprezintă un obstacol în calea creșterii volumului de mărfuri transportate pe căile ferate. În sistemul feroviar este nevoie de puncte de acces apropiate de client, iar expeditorii care organizează lanțuri de aprovizionare ecologice pentru clienți și exploatează propriile terminale logistice multimodale și porturi feroviare depind de liniile secundare de cale ferată și de posibilitatea de a avea acces nediscriminatoriu la rețea.
Primele succese în cei cinci ani de când a fost redactată prima ediție a Cartei sunt vizibile, este de părere DSLV, dar încă există potențial nevalorificat. Iar actualizarea cartei are scopul de a prezenta modalități de a crea mai multe stimulente pentru factorii de decizie din logistică, pentru a apela la transportul feroviar.
Din punctul de vedere al DSLV, este nevoie de consolidarea nodurilor logistice multimodale în politica de transport și planificare regională, de extinderea finanțării pentru liniile secundare de către guvernul federal, de reducerea semnificativă a birocrației și de consolidarea stimulentelor pentru expeditori și pentru clienții industriali, de exemplu prin finanțarea de start-up-uri. Doar cu multe puncte de acces la transportul feroviar de marfă se va atinge obiectivul de a transfera mărfuri de pe șosea pe calea ferată și de a crește ponderea transportului feroviar de marfă la 25% până în 2030. De aceea și ministerul digitalizării și transportului promovează investițiile private în construcția, extinderea, reactivarea și înlocuirea liniilor secundare.
Germaniei i se permite să sprijine trecerea traficului de marfă de la șosea la calea ferată cu alte milioane. Comisia Europeană a aprobat o creștere a ajutorului la un total de 567 de milioane de euro pentru anul în curs, așa cum a anunțat vineri seara autoritatea de la Bruxelles. Banii ar trebui folosiți și pentru a amortiza efectele pandemiei de coronavirus. Creșterea se referă la un program care a fost aprobat de Comisia Europeană în 2018 și care prevede de fapt un sprijin anual de 350 de milioane de euro până în 2023.
Încă din 2018, banii ar trebui folosiți pentru rambursarea companiilor feroviare până la 45% din taxele pe care trebuie să le plătească pentru utilizarea rețelei feroviare. Acum, această limită superioară a fost ridicată la 98%. „Celelalte componente ale regulamentului, inclusiv durata lor globală, rămân neschimbate”, a anunțat Comisia Europeană. Banii ar trebui să reducă traficul de pe șoselele și să aducă beneficii pentru mediu. Ajutorul ar fi în conformitate cu obiectivele UE fără a afecta necorespunzător concurența pe piața internă, a spus acesta.
02.10.2020
Ultimul număr: Iulie-August 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit