În 2020, cifra de afaceri a grupului AsstrA s-a ridicat la 370 de milioane de euro, cu 7,5% mai mult decât în 2019. În 2020, logistica a fost un domeniu de interes, cu departamente ale AsstrA lansate în Londra, Kotka și Houston. Comparativ cu 2019, baza de clienți din domeniul logisticii a crescut cu 37%, iar profiturile brute din comenzile de logistică au crescut cu 12%.
Portofoliul global de clienți al AsstrA a crescut cu 500 de companii. În 2020, grupul a oferit servicii de logistică pentru peste 5.700 de clienți dintr-o gamă largă de industrii, inclusiv prelucrarea lemnului, celuloză și hârtie, metalurgie și producția auto.
Cele mai populare rute au fost Rusia – Republica Belarus cu 8.500 de transporturi, Polonia – Rusia cu 6.500 de curse și Germania – Rusia cu 5.900 de transporturi.
Proporția tipurilor de produse livrate în acest an este similară cu cea din ultimii ani. Produsele alimentare uscate și nealimentare au fost cele mai frecvent expediate (18% din total), urmate de produse de modă și frumusețe (14%) și produse din industria chimică (10%).
Rețeaua AsstrA-Associated Traffic AG include acum 1.300 de rute comerciale care acoperă fiecare mod de transport. Volumul total de trafic a crescut cu 11%, până la 181.000 de transporturi executate în 2020, majoritatea rutiere (160.000 FTL).
În ultimul an, AsstrA a transportat 26.000 TEU în 10.000 de transporturi maritime, 7.000 de transporturi feroviare și 4.000 de transporturi aeriene. Transportul rutier a generat o cifră de afaceri de 195 de milioane de euro, iar cel feroviar și maritim, 25 de milioane de euro, respectiv 22 de milioane de euro. „Anul trecut a fost plin de provocări care au testat forța companiei și a businessului. Această pandemie a arătat că nu supraviețuiesc neapărat cei mai puternici, ci mai degrabă cei care sunt gata să se adapteze rapid la schimbările din piață. Bilanțul de la sfârșitul anului arată că echipa AsstrA nu a suferit pierderi sau șocuri semnificative și a trecut testul din 2020 cu note pozitive. Am continuat să creștem pe plan internațional și să evităm concedierile”, a declarat Dmitry Lagun, directorul general al AsstrA-Associated Traffic AG. „Planurile strategice pentru 2021 includ digitalizarea proceselor și îmbunătățirea calității serviciilor. De asemenea, planificăm să continuăm dezvoltarea reței noastre de birouri internaționale și să deschidem reprezentanțe locale în Bulgaria și Spania.”
În 2020, s-au deschis filiale ale AsstrA-Associated Traffic AG în New York, Tașkent, Budapesta, Londra și Kotka. În prezent, rețeaua grupului este formată din sucursale din CSI, Europa, Asia și Statele Unite, iar echipa cuprinde peste 1.100 de persoane.
Pe 13 decembrie, tunelul de bază Ceneri, de pe axa Gotthard, a fost pus oficial în funcțiune. Acesta va oferi noi oportunități pentru transportul de marfă între Italia și Europa, grație unei rețele intermodale potrivite pentru semiremorci P400. După o perioadă de testare care a început în 4 septembrie, în ziua inaugurării peste 5.800 de convoaie au traversat această secțiune pentru a verifica procesele și a le testa în condiții reale.
Inaugurarea constituie un moment de cotitură pentru transportul intermodal european și pentru Arcese, care investește în rețeaua sa și în serviciile combinate rutier-feroviar de ani de zile. „Odată cu deschiderea coridorului de 4 m prin Gotthard, dar și datorită parteneriatului cu Hupac, ne crește capacitatea proprie de la 37 de conexiuni săptămânale, la 160 programate pentru ianuarie 2021”, afirmă Emanuele Arcese, director de transport rutier FTL al Arcese.
2020 a fost un an istoric pentru sector, cu focus pe transportul intermodal care a funcționat continuu, fiind considerat un mod de transport mai sigur, care implică un contact uman minim.
Noua soluție nu numai că e avantajoasă pentru transportul viitorului în Europa, dar confirmă și compania Arcese ca pionier și lider în sector. „Am reușit să realizăm viziunea Arcese. Astăzi, modelul nostru de afaceri este în cele din urmă pe deplin implementat. În ultimii zece ani am lucrat la proiectarea unei rețele intermodale integrate (feroviar și maritim) și la standardizarea flotei de semiremorci. An după an am construit o flotă de peste 3.000 de semiremorci mega intermodale P400 pentru un scenariu competitiv european. Traversarea Alpilor a fost grea, dar astăzi visul nostru este realitate”, a declarat Pietro Bertolone, CEO al Grupului Arcese.
02.10.2020
Ultimul număr: Iulie-August 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit