Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit datelor centralizate de Institutul Național de Statistică, mărfurile încărcate și descărcate în porturile maritime românești, au totalizat 45,443 milioane tone în primele nouă luni ale acestui an, iar transportul de containere a însumat 502.000 TEU. În privința transportului pe căi navigabile interioare s-au înregistrat 21,446 milioane de tone.

În acest an, volumul total al transportului portuar maritim s-a majorat cu 13,9%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, înregistrând creșteri cu 10,3% la mărfurile încărcate și cu 17,7% la mărfurile descărcate. O diminuare cu 12,1% a înregistrat volumul total al transportului pe căi navigabile interioare, determinată de evoluția negativă a transportului național de -32,9%.

Cea mai intensă activitate în transportul portuar maritim în perioada 1 ianuarie -30 septembrie s-a desfășurat în Constanța cu o pondere de 95,2% și în Galați cu 3,6%. Transportul mărfurilor în vrac solid a însumat 25,892 milioane tone, fiind printre tipurile predominante de transport.

Totodată, cele mai importante cantități de mărfuri încărcate și descărcate s-au înscris în Rusia cu 8,24 milioane tone și în Turcia 7,303 milioane tone. Dintre statele membre ale Uniunii Europene, 2,173 milioane tone s-au înregistrat în Spania, urmată de 1,385 milioane tone în Grecia.

Printre mărfurile încărcate cele mai însemnate au fost în proporție de 66,2% produsele agricole, din vânătoare și silvicultură; pește, precum și alte produse din pescuit. În privința descărcărilor, 36,9% au reprezentat cărbuni și lignit, țiței și gaze naturale.

În Constanța s-au încărcat cele mai însemnate cantități de mărfuri

Portul Constanța a avut mărfuri încărcate de 67,8% cu produse agricole, din vânătoare și silvicultură; pește și alte produse din pescuit. În același timp, mărfurile descărcate au fost în proporție de 38,2% deținute de cărbuni și lignit, țiței și gaze naturale.

În ceea ce privește transportul pe căi navigabile, porturile care au înregistrat cele mai mari cantități de mărfuri au fost Constanța cu aproape 53% și Galați cu 18%. În transportul internațional pe căi navigabile interioare, 27,6% au fost procentajele care au avut ca destinație sau au provenit din state membre ale Uniunii Europene.

Per total, cea mai mare pondere ca origine și destinație a mărfurilor transportate a fost deținută de Ucraina cu un nivel de 3,829 milioane tone. În proporție de 38,7%, cele mai însemnate cantități au rezultat din produsele agricole, din vânătoare și silvicultură, respectiv pește și alte produse din pescuit. De asemenea, 55,3% au fost înregistrate cu preponderență în transportul național pe căi navigabile interioare, printre care minereuri metalifere, produse de minerit, exploatare de carieră, turbă, uraniu și thoriu.