Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Firma românească de transport la temperatură controlată înființată de Alexandru Constantinescu în 1994 a fost cumpărată de compania franceză de familie Walden, din care face parte și Eurotranspharma, transportator de medicamente și alte produse destinate îmbunătățirii sănătății, prezent direct în 15 țări (România va fi a 16-a) și care are în continuare planuri de extindere. Vânzarea a avut loc într-un moment când Alex Internațional era pe val, conform declarațiilor fondatorului și managerului său, care va rămâne cel puțin un an la conducerea noii entități Eurotranspharma România și va înființa în paralel o altă firmă, ce va continua activitatea de carosare și de servisare derulată până acum tot prin Alex Internațional.

Motivul vânzării nu a fost, așadar, o dificultate financiară, ține să sublinieze Alexandru Constantinescu. „Dimpotrivă, am un regret că vând acum, pentru că firma este sănătoasă, crește constant și ideile pe care le-am avut și le-am pus în practică din 2015 încoace mi-au adus numai satisfacții în ultimii doi ani. Deci eu am demonstrat ce aveam de demonstrat în cei 30 de ani de activitate. Dar nu are cine continua tradiția și îmi doresc să fac și alte lucruri în viață.“

Walden are mai multe direcții de activitate, dintre care cea mai cunoscută este cea a Eurotranspharma, care prin specificul său are numeroase sinergii cu Alex Internațional. Iar acesta a fost aspectul care a cântărit cel mai mult în decizia de a vinde. Pentru că oferte au mai venit și de la alte companii multinaționale, „dar nu aveam afinități, lucrau în domenii diferite și voiau să-și adauge un serviciu nou în portofoliu“. Walden Group a avut în 2022 o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de euro și în ultimul timp a mai făcut achiziții în Polonia, Spania și Cehia, demonstrând că are nu numai strategii de extindere, ci și puterea financiară necesară. Iar din România ar fi foarte la îndemână intrarea în Bulgaria.

Industria farmaceutică s-a dezvoltat rapid în ultimii ani în întreaga lume, iar volumul de transport și cererea de monitorizare și documentare a supply chain-ului au crescut și ele în același timp.

De aceea Uniunea Europeană impune, din 2013, prin instrucțiunile Good Distribution Practice (GDP, care presupun managementul calității pe întregul lanț logistic), reguli stricte pentru transportul de produse farmaceutice la temperatură controlată, destinate omului, astfel încât să se asigure calitatea lor și să se prevină contrafacerea.

Producătorii, distribuitorii și farmaciile trebuie să treacă în fiecare an prin audit GDP, iar dacă folosesc pentru transport produse ce pot înregistra și stoca datele din semiremorcă și le pot prezenta în portal sau le pot transmite la interfața pentru transferul de date către sisteme terțe, acesta este un atu în demersul lor.

Sistemele telematice TrailerConnect® de la Schmitz Cargobull au certificare TÜV Süd din 2018 și acum au reînnoit-o, în urma unui audit complex. Certificatul GDP este valabil doi ani, timp în care firmele de transport care au nevoie de un astfel de document – care este și un element esențial în obținerea autorizației de transport al vaccinurilor anti Covid-19 – se pot baza pe producătorul german de semiremorci.

Ca parte a auditului au fost examinate în detaliu descrierea interfeței, stocarea de date, protejarea datelor, analizele de risc pentru dezvoltarea softului, actualizarea softului, backup-ul datelor, procesele organizaționale și structurile din companie, softul manual, specificația senzorilor, descrierea companiei, raportul de management pe 2020 și ISO 9001.

Clienții pot cere în orice moment acest certificat de la Schmitz, pentru a beneficia de documentare completă și de încredere pentru întregul lanț logistic.