Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) a realizat, în colaborare cu cabinetul Visemont, o analiză a pieței cehe de transport pe 2019, pentru a actualiza datele unui studiu similar din 2015 despre activitatea flotei naționale de ansambluri de peste 40 t care lucrează la internațional și despre condițiile de muncă și costurile de exploatare din această țară.

Și în ceea ce privește transportul, ca și în multe alte sectoare economice, Cehia se apropie de Germania mai degrabă decât de alte țări central- și est-europene, iar flota sa a atins în câțiva ani un grad de maturitate pe care de obicei îl întâlnim doar la statele din UE15. De exemplu, spre deosebire de vecinii din Slovacia, Ungaria sau Polonia, cehii nu sunt specializați atât de mult pe internațional, unde volumele scad considerabil de la un an la altul (de la apogeul atins în 2013 și consemnat în studiul CNR din 2015, flota cehă a pierdut aproape 60% din volumele de la internațional), ci activitatea internă are un loc tot mai important de la un an la altul.

Aceasta din urmă a crescut cu 4%/an după criza economică din 2008, dar cea de la internațional s-a înjumătățit în 10 ani, mai ales din cauza costurilor mai mari și a lipsei de șoferi.

Milioane
t-km
20082009201020112012201320142015201620172018Variație anuală
TOTAL50.87744.95551.83254.83051.22854.89354.09258.71550.31544.27441.073-2,12%
Transport național15.74813.48014.76214.98514.40315.39216.81321.18422.30421.89923.5434,10%
Transport internațional35.12931.47437.07039.84536.84539.50037.27937.53128.01022.37417.530-6,72%