În cadrul campaniei de Black Friday 2025, TAROM a înregistrat rezultate impresionante pe platforma eMAG, clienții beneficiind de vouchere de călătorie cu reduceri de peste 50%. În câteva ore de la lansarea promoției, voucherele totale au depășit 500.000 de euro, demonstrând interesul ridicat al clienților pentru brandul TAROM, alături de încrederea și loialitatea pasagerilor față de compania aeriană.
Promoția include e-vouchere cu valori nominale cuprinse între 600 și 4.000 de lei, cu reduceri între 40% și 53%. Aceste vouchere pot fi utilizate pentru achiziționarea de bilete de avion și servicii suplimentare (bagaj suplimentar, loc preferențial, transport animale de companie, etc.) atât pentru zborurile interne, cât și cele externe operate de TAROM, aplicabile clasei Economy și Business. Valabile pentru călătorii planificate între 15 ianuarie și 15 decembrie 2026, acestea oferă flexibilitate și libertate completă în alegerea destinațiilor preferate din portofoliul TAROM.
„Ne bucură enorm să vedem un asemenea interes din partea pasagerilor noștri. Black Friday a devenit, pentru TAROM, cel mai așteptat eveniment al anului în ceea ce privește ofertele de călătorie. Le mulțumim tuturor pasagerilor noștri pentru fidelitate și pentru încrederea pe care ne-o arată, zi de zi, alegând să zboare alături de compania aeriană națională a României, cu o tradiție de peste 71 de ani. Mulțumim partenerilor noștri de la eMAG pentru colaborare și pentru profesionalismul cu care susțin, an de an, poate cea mai așteptată campanie din România. Împreună, am reușit să aducem experiența TAROM mai aproape de publicul digital, într-o formă modernă, accesibilă și plină de entuziasm. TAROM rămâne aproape de români, acolo unde dorul de zbor întâlnește dorința de a descoperi noi orizonturi. Cu tradiția sa de peste 71 de ani, continuăm să unim oameni, destinații și povești, purtând în zbor încrederea și emoția celor care aleg să călătorească alături de o compania aeriană autentic românească.”
Comisia Europeană a adoptat un pachet global privind transporturile, care va permite accelerarea dezvoltării rețelei feroviare europene de mare viteză și va stimula investițiile în combustibili regenerabili și cu emisii reduse de carbon pentru sectoarele aviației și transportului maritim.
Măsurile prezentate acoperă două domenii cheie: transportul feroviar, în care Europa este deja lider în materie de durabilitate, și combustibilii, în care Europa trebuie să accelereze investițiile pentru tranziția sa energetică.
Noul plan de acțiune pentru transportul feroviar de mare viteză definește măsurile necesare pentru a crea, până în 2040, o rețea europeană mai rapidă, mai interoperabilă și mai bine conectată. Acesta vizează reducerea duratei călătoriilor și transformarea transportului feroviar într-o alternativă mai atractivă la zborurile pe distanțe scurte, pentru a crește numărul de pasageri și a stimula economiile regionale și turismul.
Bazându-se pe rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), planul prevede conectarea principalelor noduri la viteze de 200 km/h și mai mari. Pasagerii vor putea astfel să călătorească de la Berlin la Copenhaga în patru ore, în loc de șapte ore în prezent, și de la Sofia la Atena în șase ore, în loc de 13 ore și 40 de minute. Noile legături transfrontaliere vor permite, de asemenea, călătorii mai rapide și mai simple, cum ar fi Paris-Lisabona via Madrid, și o mai bună conectivitate între capitalele baltice.
Pentru a concretiza această viziune, Comisia propune patru axe de acțiune cheie:
Pe lângă reducerea duratei călătoriilor, acest plan va permite reducerea congestiei și eliberarea de capacități pe liniile convenționale, facilitând astfel trenurile de noapte, transportul de marfă și mobilitatea militară, consolidând în același timp competitivitatea Europei în domeniile turismului și industriei.
A doua inițiativă adoptată, Planul de investiții în transportul durabil (STIP), definește o abordare comună menită să stimuleze investițiile în combustibili regenerabili și cu emisii reduse de carbon, punând accentul pe transportul aerian și naval.
Pentru a atinge obiectivele RefuelEU Aviation și FuelEU Maritime, vor fi necesare aproximativ 20 de milioane de tone de combustibili durabili (biocombustibili și e-combustibili) până în 2035. Pentru a realiza acest lucru, vor fi necesare investiții de aproximativ 100 de miliarde de euro.
STIP transmite un semnal clar investitorilor, indicându-le că obiectivele europene rămân actuale și că această tranziție va fi sprijinită de Comisia Europeană către o economie neutră din punct de vedere climatic. Prin accelerarea producției naționale de combustibili biologici și nebiologici, Europa poate reduce dependența sa de combustibilii fosili importați, poate consolida competitivitatea industriilor sale și poate conduce tranziția către o energie curată la scară mondială.
Principalele măsuri de investiții menite să mobilizeze cel puțin 2,9 miliarde de euro prin intermediul instrumentelor UE până în 2027 includ:
Pe lângă aceste măsuri, Comisia și statele membre se pregătesc să lanseze, până la finalul anului, un proiect-pilot alCoaliției eSAF Early Movers, care vizează mobilizarea a cel puțin 500 de milioane de euro pentru proiecte legate de combustibilii de aviație sintetici. Comisia va depune eforturi și pentru a consolida condițiile favorabile investițiilor de pe piață, în vederea acoperirii deficitului de investiții.
Pe termen mediu, Comisia va depune eforturi pentru a institui un mecanism care să pună în legătură producătorii și cumpărătorii de combustibil, în vederea garantării securității veniturilor și a reducerii riscurilor legate de investiții. Planul va consolida, de asemenea, parteneriatele internaționale pentru a crește producția mondială de combustibil și a atrage importuri care îndeplinesc criteriile de durabilitate ale UE, garantând în același timp o concurență loială pentru producătorii și utilizatorii din UE.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit