Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proiectul germano-olandez „Testarea tehnologiilor de funcționare automată a trenurilor pentru marfă” a început pe Betuweroute, care face legătura între portul Rotterdam și zona Ruhr și este disponibilă numai pentru trenurile de marfă din Olanda. Proiectul este finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale ca parte a programului federal „Viitorul transport feroviar de marfă” cu 18,9 milioane EUR, din care DB Cargo AG va primi 17,5 milioane EUR.

Controlul și monitorizarea de la distanță a trenurilor automate urmează să fie testate pentru prima dată până la sfârșitul anului 2025. Proiectul include o încercare de un an pentru trenurile de marfă automatizate pe ruta deschisă pe secțiunea olandeză a ruta Betuwe, arată Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri.

Proiectul implică un parteneriat între DB Cargo AG, Digital Rail Germany (DSD), Centrul German pentru Aerospace eV (DLR) și administratorul olandez de infrastructură ProRail BV. Acesta vizează automatizarea trenului ca parte a unei mai bune utilizări a capacităților liniei, precum și o îmbunătățire a calității transportului prin alegerea optimă respectivă a vitezei. Astfel, competitivitatea transportului feroviar de marfă în comparație cu transportul rutier poate fi îmbunătățită semnificativ. Digitalizarea este un element important pentru mutarea volumelor de transport de pe șosea pe o cale ferată ecologică.

Nu în ultimul rând, proiectul pune în aplicare o componentă importantă a cooperării comune în promovarea operațiunilor feroviare de transport feroviar dintre Germania și Olanda. Parteneriatul a fost semnat în 2019 cu participarea reprezentanților sectorului transportului feroviar în ambele țări între ministerele german și olandez al transporturilor.