Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Turismul intern isi continua evolutia pozitiva din ultimii ani, insa ritmul de crestere este inca foarte lent. Reprezentantii agentiilor de turism reclama faptul ca incoming-ul nu este ajutat de guvernanti si singurul mod in care Romania este practic promovata in afara este mesajul pozitiv transmis pe cale orala intre turistii straini. Cifrele sunt minuscule raportat la potentialul pe care il are tara noastra; ne lipseste insa managementul destinatiei, lucru pe care altii l-au facut cu succes. 

In prezent, turismul contribuie doar cu 1,3% la PIB, dar ar putea reprezenta lejer 10 procente, doar printr-o promovare corecta pe pietele internationale, sunt de parere specialistii din domeniu.
Voucher-ele de vacanta oferite bugetarilor anul acesta reprezinta un beneficiu, acesti bani urmand sa se intoarca in turismul intern. Chiar daca suma distribuita concret este mai mica decat cea promisa initial prin programul de guvernare, nu este totusi de neglijat (aproximativ 90 de milioane de euro in total). Voucher-ele de vacanta sunt valabile un an si, intrucat au fost date destul de tarziu, probabil ca nu vor fi consumate integral in 2018, mai ales ca tendinta este de antamare din timp a pachetelor de vacantelor. Anul acesta, cele mai multe solicitari au venit in primele luni.
Per total piata – turism intern si extern – specialistii estimeaza o crestere a incasarilor cu 18-20% mai mult decat in 2017.