Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN introduce în a doua jumătate a anului noi opționale pentru gama de camioane abia lansată în urmă cu un an, printre care OptiView – sistemul care înlocuiește oglinzile retrovizoare tradiționale cu camere și monitoare de înaltă rezoluție, MAN Cruise Assistant, economii de combustibil de până la 3,7%, actualizări în timp real ale MAN Now și servicii digitale noi.

Sistemul de camere care înlocuiesc oglinzile va fi disponibil opțional începând cu octombrie 2021. Cele trei camere – două pe laterale și una în fața camionului – transmit imagini pe două ecrane largi dispuse pe cei doi stâlpi de susținere frontali, cât și pe ecranul sistemului multimedia. Șoferul își poate alege unghiul din care sunt preluate imaginile, cu scopul de a elimina unghiul mort, a avea o vizibilitate îmbunătățită și, mai ales, pentru a crește securitatea în ceea ce îi privește pe ceilalți participanți la trafic.

Ecranele includ și acțiunea sistemului Turn Assist (asistență la virare).

O altă noutate o reprezintă sistemul de asistență pentru evitarea coliziunilor, care oferă, de asemenea, un grad ridicat de siguranță la schimbarea benzii de mers, intervenind prin contravirare atunci când o coliziune este iminentă.

Iar funcția MAN CruiseAssist asigură o nouă formă de asistență electronică la condus, acționând prin virarea, frânarea și accelerarea camioanelor TGX și TGS în traficul de pe autostradă, chiar și în cazul congestiilor. Chiar dacă șoferul trebuie să mențină mâinile pe volan tot timpul, sistemul preia o parte importantă din efortul șoferului de a conduce, crescând astfel nivelul de siguranță.

Ambele sisteme de asistență pot fi comandate pe gamele TGX și TGS din iulie 2021. Iar sistemul de evitare a coliziunilor și funcția de suport la schimbul benzii de mers, care vine în completarea celei de asistență la virare, deja disponibile pe TGX și TGS, pot fi comandate și pe TGM din octombrie 2021.

MAN Individual poate livra din fabrică un sistem nou de camere pentru funcția de asistență la virare, ceea ce reprezintă o soluție practică pentru echiparea retrofit a autovehiculelor mai vechi.

MAN introduce optional sistemul de asistenta la viraj (Turn Assist), care va deveni obligatoriu in UE din 2024. Folosind senzori radar, sistemul monitorizeaza zona din coltul din dreapta al camionului, dificil de vizualizat de catre sofer cand vireaza, la viteze de pana la 30 km/h. O banda LED prinsa in stalpul frontal de pe partea dreapta a cabinei avertizeaza soferul in cazul in care exista vreun risc de accident. In functie de distanta celorlalti utilizatori ai drumului (pietoni, biciclisti, alt vehicul etc.) fata de camion, se coloreaza un singur modul al bandei LED sau doua sau toate trei. Daca e o situatie critica, pe langa lumina intermitenta de pe cele trei module LED se activeaza si un semnal sonor.
Sistemul este disponibil pe tractoarele 4×2, urmand ca anul viitor sa fie oferit si pe 6×2.
Un alt sistem de asistenta este cel care previne schimbarea benzii de mers in situatia in care exista riscul unei coliziuni. Lane Change Support (LCS) foloseste aceiasi senzori radar ca Turn Assist si transmite avertizari luminoase si sonore in situatiile periculoase atunci cand camionul se deplaseaza cu peste 50 km/h.
Lane Return Assist (LRA), introdus de anul trecut pe TGX, repune vehiculul pe banda de mers atunci cand se apropie de liniile de demarcatie fara a fi activat in prealabil semnalul de schimbare a benzii de mers. Sistemul functioneaza numai daca soferul tine mainile pe volan.
Sistemul de asistenta la congestiile din trafic reprezinta o extindere a sistemului ACC Stop&Go, care poate fi activat la viteze de pana la 40 km/h si controleaza acceleratia, franeaza si vireaza singur si controleaza distanta fata de vehiculul din fata chiar si la viteze intre 0 si 15 km/h.