Datele Eurostat arată că producția totală din Uniunea Europeană (UE) și din zona euro a scăzut în iunie 2024 cu 0,3% comparativ cu luna precedentă. Scăderea este măsurată prin Indicele producției totale de piață (IPMT), un indicator compozit care combină date din patru statistici pe termen scurt ale întreprinderilor. Aceste statistici includ producția din industrie, construcții, comerț și servicii, reprezentând sectoarele majore ale economiei de piață.
Comparativ cu aceeași lună a anului precedent, producția totală de piață a scăzut cu 0,6% în UE și cu 0,7% în zona euro. În UE, această scădere a fost legată de declinul producției industriale (-3,3%), al comerțului (-1,0%) și al construcțiilor (-0,2), în timp ce producția de servicii a crescut (+1,0%).
Conform datelor ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din ROMÂNIA și ACEA, înmatriculările de autovehicule noi în UE au crescut ușor (+0,2%) în iulie 2024, cu rezultate mixte pentru cele patru piețe principale din regiune: Italia (+4,7%) și Spania (+3,4%) au înregistrat creșteri moderate, în timp ce piața franceză (-2,3%) și germană (-2,1%) au scăzut.
Cu șapte luni înainte de 2024, înmatriculările de mașini noi au urcat cu 3,9%, la peste 6,5 milioane de unități. Acesta este rezultatul scăzut al unei baze de referință. Cele mai mari piețe au înregistrat toate o performanță pozitivă în creștere ușoară, Spania (+5,6%), Italia (+5,2%), Germania (+4,3%) și Franța (+2,2%).
Mașinile electrice cu baterii au reprezentat 12,1% din piața auto UE în iulie, față de 13,5% cu un an înainte. Cota de piață a vehiculelor hibride-electrice a crescut de la 25,5% la 32%. De asemenea, cota combinată a automobilelor pe benzină și motorină a scăzut de la 50% la 46%.
Înmatriculările de vehicule electrice cu baterii (BEV) au scăzut cu 10,8%, la 102.705 de unități, în iulie 2024, reducându-și cota de piață globală la 12,1%, de la 13,5% cu un an înainte. În ciuda creșterilor înregistrate în Belgia (+44,2%), Țările de Jos (+8,9%) și Franța (+1%), aceasta nu a putut compensa scăderea din Germania (-36,8%). În perioada ianuarie – iulie, au fost înmatriculate 815.399 de autoturisme noi cu baterii electrice, reprezentând 12,5% din piață.
Numărul de înmatriculări de mașini hibride plug-in au înregistrat un declin luna trecută (-14,1%), cu toate că a crescut cu 3,2% în Germania. În iulie, mașinile plug-in hybrid au reprezentat 6,8% din totalul pieței auto, în scădere față de 7,9% anul trecut, cu 57.679 de unități vândute.
Vehiculele hibride-electrice s-au majorat cu 25,7%, ajungând la 273.003 de înmatriculări în iulie. Toate cele patru piețe majore pentru acest segment au înregistrat creșteri de două cifre: Franța (+47,4%), Spania (+31,5%), Germania (+22,4%) și Italia (+17,4%). Această creștere a împins cota de piață a vehiculelor hibride-electrice la 32%, de la 25,5% în iulie 2023.
Vânzările de autoturisme pe benzină au scăzut cu 7% în iulie 2024. Creșterea modestă de pe piețele-cheie, precum Italia (+3,8%) și Germania (+0,1%) nu a putut compensa scăderile din Franța (-22,6%) și Spania (-12,5%). În prezent, mașinile pe benzină reprezintă 33,4% din piață, față de 35,9% în iulie anul trecut.
Piața automobilelor diesel a înregistrat o scădere de 10,1%, rezultând o cotă de piață de 12,6% în iulie anul trecut. În timp ce Germania a generat o creștere modestă de 1,4%, s-au înregistrat scăderi semnificative pe alte piețe importante, așa cum Italia (-24,6%), Franța (-23,9%) și Spania (-11,6%).
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit