Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ritmul productiei de vehicule comerciale din fabricile spaniole se recupereaza treptat, insa cifrele raman in continuare in urma celor raportate anul trecut in aceeasi perioada, arata Transporte Profesional.
Cu 210.880 de unitati produse, scaderea din iunie a numarului total de vehicule fabricate a fost de 19,2%, ceea ce face ca cifra cumulata in prima jumatate a anului sa fie redusa cu 37,8%, cu 955.763 de vehicule asamblate.
Productia de vehicule comerciale usoare a scazut in iunie cu 5,19% (23.268 de unitati ), iar cea a vehiculelor comerciale medii si grele a scazut cu 5,85% (19.777 de unitati). Astfel, in primul semestru cererea a scazut cu 35,32% (99.395 unitati) in cazul autoutilitarelor usoare si cu 32,78% in cazul celor medii si grele (84.606 unitati).
In ceea ce priveste exporturile, 20.207 de vehicule comerciale usoare (-3,10%) si 12.224 de vehicule grele (+ 3,23%), au parasit fabricile spaniole in ultima luna, ceea ce a dus ca in primele sase luni cifrele cumulate sa fie de 87.026 de unitati usoare (-34 ,37%), respectiv de 49.759 de unitati medii si grele (-28,94%).

Potrivit datelor comunicate de industria vehiculelor grele din CSIAM, inmatricularile franceze de camioane de peste 5 t s-au contractat cu 41% in primele cinci luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2019, un an care cu siguranta a rupt toate recordurile. Vanzarile de camioane au fost afectate in special de criza de sanatate, iar acest lucru este valabil in special pentru cele de peste 16 t, care au raportat o contractie de 41, 99% la sfarsitul lui mai, cu un volum de 12.840 unitati. Apoi, pe sectorul vehiculele comerciale de la 5 la 16 t au fost raportate 14.977 de inmatriculari, cee ace inseamna o scadere de – 40.98%.
La categoria de peste 16 t, Renault Trucks ramane lider in Franta cu 3.294 de unitati vandute (-44,6%), urmat de DAF, cu 1.872 de unitati (- 42.2%), Volvo cu 1.797 de inmatriculari (- 37.2%), Scania cu 1.732 de unitati (- 47.3%) si Mercedes-Benz cu 1.721 de unitati (- 44,1%). Mai impactat, MAN a inmatriculat 1.442 de unitati (-45,1%), in timp ce Iveco a raportat doar 880 de unitati (-11,6%). Celelalte marci au reprezentat un volum de 102 unitati.