Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum sintetizează Andrei Gagea, Business Director Iveco România, 2022 a fost un an bun, în care compania și-a consolidat poziția de lider pentru vehiculele din gama ușoară, cu o cotă de peste 25%, și și-a menținut locul secund în clasamentul general al vehiculelor de peste 3,5 t.

În total au fost livrate aproximativ 2.200 de utilitare ușoare noi și circa 455 medii și grele, iar dintre cele din gama grea aproximativ 80% sunt autotractoare și restul șasiuri de construcții și de vehicule municipale, în special gunoiere.

Compania a avut și vânzări de flote, în medie de 30 de unități/client, atât pentru Daily, cât și pentru modelele grele (către Treiro, Est Europa, Mistio, Transpeco), iar unele dintre acestea au fost împărțite în mai multe loturi, cu livrare atât în 2022, cât și în 2023.

În concluzie, „considerăm că am avut un an bun, deoarece am vândut mai multe unități decât în 2021 și chiar am depășit creșterea pieței, deci avem o cotă mai mare, și am trecut peste toate obstacolele generate de întârzierile de producție“.

Iveco România are și clienți multinaționali, dar nu mulți, și dintre ei au făcut anul trecut achiziții de flote Est Europa și Arcese – firma clujeană a cumpărat deja mai multe camioane pe gaz, dar, din cauza prețului mare al acestui combustibil din ultimul timp, a trecut pentru o vreme înapoi la modele diesel. Oricum, așa cum constată Andrei Gagea, aceste multinaționale au înmatriculat mai puține camioane în România decât în ani trecuți.

2010 nu a fost un an bogat in lansari de utilitare usoare, aspect care s-a vazut cu ochiul liber si in competitia pentru titlul „Vanul Anului 2011“, unde s-a atins un record negativ de participanti, trei: Fiat Doblo, MB Vito/Viano si Renault Master/Opel Movano. Un aspect imbucurator insa este faptul ca preocuparea pentru protectia mediului se simte tot mai mult si a fost evidenta la standul tuturor producatorilor de utilitare usoare prezenti la IAA Hanovra – principalul eveniment european al anului – care au expus vehicule electrice, pe CNG sau GPL. Interesant este ca vehiculul electric nu mai este atat de departe de piata romaneasca cum credeam in urma cu cateva luni, constructorii autohtoni facandplanuri de trecere cat mai curand la productia de masini electrice, cu atat mai mult cu cat Guvernul Romaniei a promis suport financiar pentru productia si comercializarea lor.


Potrivit unor declaratii neoficiale, in paralel cu cresterea taxei de inmatriculare, Guvernul va da stimulente financiare pentru a-i incuraja pe romani sa isi cumpere masini electrice. Pentru cumparatori, se asteapta ca Guvernul sa acorde prime ecologice, in timp ce producatorii ar putea primi deduceri de cheltuieli din impozitul pe profit sau acordarea de ajutoare de stat.
Strategia include si incurajarea productiei de vehicule electrice si componente pentru acestea in Romania, prin introducerea unor masuri de atragere a investitiilor straine directe in acest domeniu.
Ford ar putea produce de anul viitor Transit Connect Electric la Craiova, o asemenea decizie atragand dupa sine si investitii independente intr-o facilitate de productie a motoarelor electrice si a bateriilor cat mai aproape de Craiova. Iar Dacia nu va ramane nici ea departe de productia de masini electrice in Romania, mai ales ca vinde deja Logan electric in SUA.
Guvernul roman are si planuri de dezvoltare a infrastructurii de incarcare a bateriilor pentru autovehicule electrice si va elabora o strategie nationala privind reciclarea bateriilor pentru autovehicule electrice. De asemenea, va fi construita si o retea adecvata de incarcare cu energie electrica si vor fi puse la dispozitie puncte de incarcare accesibile.
Oferta de utilitare electrice este destul de bogata pentru cei care vor sa beneficieze de facilitatile oferite de Guvern.
Citroën a scos la rampa in 2010 doua vehicule electrice pure, Berlingo First (cu greutate totala de 1,89 t, sarcina utila de 500 kg, autonomie de 120 km, care poate atinge 100 km/h si a carui baterie se incarca in opt ore) si C-Zero (cu lungime de numai 3,48 m, doua locuri si un spatiu de incarcare mic, cu volum de circa 1,1 m3 si sarcina utila de 330 kg).
Fiat a dezvoltat trei vehicule din gama Natural Power: Ducato, Fiorino si noul Doblo, cu dubla alimentare, pe benzina si gaz metan. In plus, noul Fiat Doblo este disponibil si in varianta complet electrica, produsa tot la fabrica Tofas din Turcia.
Ford a lansat Transit Connect Electric, primul pas dintr-o gama mai larga de vehicule cu acest tip de propulsie, care se bazeaza pe versiunea cu ampatament lung a modelului cu acelasi nume si este echipat cu tractiune electrica furnizata de Azure Dynamics, sistem care a fost deja testat pe 40 de masini, demonstrand o autonomie de 130 km, in timp ce Johnson Controls-Saft este responsabila de furnizarea bateriilor pentru Transit Connect BEV.
Pentru inceput, noul model va fi testat in Germania si Marea Britanie, in 25, respectiv 21 de unitati. Ford Transit Connect Electric a inceput deja sa fie vandut in Statele Unite ale Americii, urmand sa fie livrat si in Europa din 2011. El va fi urmat de Focus pe baterie, in 2012, de vehiculul hibrid electric bazat pe C-MAX si de vehiculul electric hibrid Plug-In, in 2013.
Iveco a dezvoltat patru versiuni diferite EcoDaily, printre care si un furgon electric cu zero emisii, destinat transportului in centrele oraselor. Vehiculul este disponibil in versiuni 35S (furgon, combi si sasiu-cabina), cu motor cu putere nominala de 30 kW, sau 50C (furgon si sasiu-cabina), cu motor de 40 kW. Bateriile Na/NiCl2 nu au emisii de gaz, nu necesita intretinere si sunt complet reciclabile. Viteza maxima este limitata la 70 km/h, iar autonomia este de 90-130 km, in functie de numarul bateriilor (pot fi 2-4) si tipul de activitate. Incarcarea se face la bord, in opt ore. Cu doua baterii, acest vehicul cantareste cu doar 300 kg mai mult decat versiunea similara diesel, un pas inainte in dezvoltarea masinilor electrice, al caror punct slab era greutatea proprie mai mare. Iveco a mai expus un Ecodaily 50C14DG pe gaz natural, cu dubla cabina, destinat transportului de personal si materiale pe santier.
Mercedes a prezentat in premiera un Vito E-CELL, care a fost produs intr-o prima faza in 100 de unitati, pentru ca in 2011 sa fie prevazute 2.000. Vehiculul are o sarcina utila de circa 900 kg, o autonomie de 130 km si un motor electric de 60 kW putere continua sau 70 kW putere maxima, si este limitat la 80 km/h. Bateriile Li-Ion au o capacitate de 36 kWh si se incarca in sase ore. Iar Sprinter a fost expus cu o noua propulsie, pe GPL. Rezervorul de gaz de 76 l plasat in spate ofera o autonomie de circa 500 km, iar la nevoie cei 100 l de benzina permit prelungirea acesteia. Motorul Euro 5 are 156 CP si dezvolta un cuplu maxim de 240 Nm. Sprinter GPL are ampatament de 3.665 sau 4.325 mm si este disponibil ca furgon, combi, sasiu-cabina sau cabina dubla. MB mai propune si Sprinter pe gaz natural, in varianta combi si cabina dubla.
Mitsubishi Fuso Canter a dezvoltat, pornind de la Canter 3S13 de 3,5 t, E-CELL cu propulsie electrica, pe baterie Li-Ion, cu autonomie de 120 km, care atinge o viteza maxima de 80 km/h si are motor electric de 70 kW plasat intre baterii si axa spate motoare. Din oferta firmei mai face parte Fuso Canter Eco Hybrid, produs pana acum in aproape 1.000 de exemplare, din care unele circula in Irlanda si altele au fost testate in Londra, pana au ajuns la 350.000 km, demonstrand o reducere de 10-15% a consumului de carburant. Este vorba de un hibrid paralel, unde motorul electric, care dezvolta o putere maxima de 35 kW, este situat in spatele celui termic si al ambreiajului, dar in fata cutiei de viteze.
Opel propune E-concept, prima sa utilitara electrica, fara emisii poluante si foarte silentioasa, avand o autonomie de 150 km, care poate ajunge la 400. Volumul util al acesteia este de 5 m3, iar sarcina utila, de 750 kg.
Renault a prezentat in premiera Kangoo Express ZE (Zero Emisii), primul van complet electric al unui producator de autovehicule, care costa 20.000 de euro plus TVA. Daca in anumite state se acorda, ca in Franta, subventii pentru cei care cumpara astfel de utilitare, se ajunge la pretul unui Kangoo Express diesel, de circa 15.000 de euro fara TVA. „Plinul“, care asigura o autonomie de 160 km, costa 1-2 euro, in functie de pretul energiei electrice de pe fiecare piata. Volumul util este similar cu al vehiculelor cu combustie interna, deoarece bateriile sunt in centru, sub podea, si ajunge la 3-3,5 m3, iar sarcina utila este de 650 kg. Motorul electric are 60 CP si atinge 10.500 rpm, iar eficienta sa energetica este de 90%, mult superioara celei de 25% a motoarelor cu combustie interna. Bateria Li-Ion are 22 kWh. Renault Kangoo Express ZE este un alt model care este probabil sa fie comercializat in Romania in 2011.

Doblo, mai spatios si mai confortabil
Trecand mai departe la noutatile lui 2010, Fiat Doblo este una dintre cele mai importante, asta si datorita faptului ca a castigat trofeul „Van of the Year 2011“, inmanat de juriul de specialitate oficialilor Fiat la IAA Hanovra. Noul Doblo are linii rotunjite, specifice mai mult autoturismelor, si dimensiuni exterioare sporite – 439x183x185/210 cm (Lxlxh) – pentru un interior mai confortabil si mai functional decat al versiunii precedente. Noul vehicul este disponibil in peste 400 de versiuni diferite, in functie de ampatament, inaltime, motorizare, usi laterale/spate, caroserie si sasiu, si are un cost total de achizitie si exploatare cu cel putin 10% mai mic decat competitorii din aceeasi categorie, asa cum declara reprezentantii companiei.
Compartimentul de marfa este mai spatios decat la vechiul model datorita formei patratoase si permite un volum util de 3,4-4,2 m3, care poate fi sporit cu aproape 0,4 m3 prin folosirea de panouri separatoare (disponibile dintr-o bucata, vitrate, tubulare sau de tip scara), in combinatie cu scaunul pasagerului din dreapta rabatabil.
Podeaua spatiului destinat marfii este prevazuta cu sase inele de ancorare, pentru o fixare in siguranta, iar pentru obiectele lungi (scari sau tuburi) este oferita optional o pereche de bare transversale montate sub plafon, facand astfel utilizabila si zona superioara din dreapta a cabinei.
Noul Doblo este disponibil cu trei variante de motorizare, toate Euro 5, din care una pe benzina, de 95 CP, si doua pe motorina, de 105 si 135 CP. Acestea beneficiaza standard de sistemul Start&Stop, care opreste motorul temporar cand vehiculul sta la semafor sau este blocat in trafic si il reporneste la plecarea de pe loc, pentru diminuarea cu 15% a emisiilor in trafic urban si cu 3,5-4% pe parcurs mixt. Iar indicatorul de schimbare a vitezelor Gear Shift Indicator-GSI, combinat cu sistemul Start&Stop, sugereaza soferului cand este indicat sa schimbe treapta de viteza, pentru o utilizare mai eficienta din punct de vedere al consumului.
Noul Doblo Cargo este echipat cu suspensie independenta bi-link pe axa spate, pentru optimizarea confortului si a manevrabilitatii si cresterea capacitatii de incarcare. Modelul de 750 kg are suspensie fara bara antiruliu, care imbina o sarcina utila performanta cu un comportament dinamic excelent si confort, iar cel de 1.000 kg are suspensie cu bara antiruliu, care permite o incarcare a axei spate de pana la 1.450 kg (cu 300 kg mai mult decat vechea generatie Doblo).
Toate modelele Doblo Cargo includ o constructie noua a sasiului, care permite carosarea simpla si la preturi accesibile pe toate segmentele specializate: furgoane frigorifice, platforme fixe sau rabatabile.
Partea din fata se remarca prin farurile mari si capota larga si rotunjita, barele de protectie sunt decupate mult pe centru, pentru a lasa loc suficient siglei, iar parbrizul larg face cabina mai luminoasa, sporind vizibilitatea. Haionul reprezinta unul dintre elementele cele mai atractive ale noului Doblo Cargo gratie formei si suprafetei vitrate de mari dimensiuni.
Spatiile de depozitare din cabina – buzunarul de sub acoperis, buzunarele usilor laterale, care pot sustine doua PET-uri de 0,5 l si un dosar A4, compartimentul de manusi cu incuietoare si cheie, pentru un laptop cu ecran de 14“, spatiul deschis de pe panoul de bord si alte spatii mici pentru telefoane mobile, pixuri si monede – au fost sporite sau largite.
Doblo este disponibil in mai multe versiuni de echipare – Active, Dynamic si Emotion – prima incluzand ABS, ESP cu Hill Holder pentru asistenta la pornirea din rampa (Doblo este, de altfel, singurul model din clasa sa care are aceasta functie disponibila pentru toate motorizarile) sau air-bag-uri frontale si laterale.
Doblo va fi oferit inca de la inceputul anului si in versiune CNG si Camion – acesta din urma cu suprafata de incarcare de 4 m2 si sarcina utila de pana la o tona, datorita suspensiilor spate Bi-link care suporta 1.120 kg pe axa fata si 1.450 kg pe spate. Vehiculul se preteaza la folosire in agricultura, constructii, servicii de intretinere in orase sau pe spatiile verzi, transport de sticla s.a. Iar Fiorino este acum disponibil si intr-o versiune Cargo Adventure, cu motor Euro 5 de 95 CP, cu Traction+, sistem de transfer al cuplului care creste motricitatea vehiculului pe teren dificil si cu aderenta slaba.

Gama generoasa de configuratii de la Opel/Renault si Nissan
Renault si Opel au lansat, la inceputul lui 2010, noua generatie Master/Movano, complet innoita fata de versiunea anterioara, care s-a clasat pe locul al doilea in competitia „Van of the Year 2011“. Vehiculele sunt disponibile cu greutate totala de pana la 4,5 t (caz in care au axa jumelata pe spate), motor Euro 5 care consuma de la 7,1 l/100 km in versiunea de baza, asa cum declara reprezentantii companiilor – de altfel, costurile de intretinere si exploatare sunt, la noul Master, cu 40% mai mici decat la vechiul model – si transmisie automatizata cu sase trepte.
Master/Movano ofera volume utile de la 8 la 17 m3 si 350/300 de configuratii, care rezulta prin combinarea a patru variante de lungime, trei inaltimi, optiunea pentru tractiune pe fata/pe spate si 40 de tipuri de caroserii: van, cabina cu platforma, autosasiu, combi, microbuz s.a.
Astfel, Renault si Opel vor acoperi o paleta mai larga de aplicatii, oferind masini scurte, cu tractiune fata si roti simple spate, pentru distributie sau curierat, masini lungi, pentru transport interjudetean, masini cu roti duble pe spate, pentru sarcini utile mari, sau masini cu tractiune pe spate pentru sarcina tractabila mare, de exemplu pentru remorci sau grupuri autogene, in prezent existand un model care poate tracta 2-3 t.
Linia frontala a noilor modele este mai agresiva, grila radiatorului, mai mare, pentru o racire mai buna a motorului, iar treapta de acces in compartimentul de marfa – standard la versiunile cu tractiune spate – este foarte proeminenta. Producatorii au preferat o linie rotunjita a peretilor laterali ai caroseriei, pentru a fi nu realiza numai un van incapator, ci si unul cu un aspect atractiv. Iar designul usilor a fost imbunatatit, pentru acces mai usor la compartimentul de marfa: usa culisanta de pe dreapta este mai lata cu 17 cm – cea mai mare de pe piata – iar optional se poate monta o usa asemanatoare pe stanga, pentru a usura incarcarea/descarcarea.
Motorul traditional de 2,5 l a fost inlocuit cu unul de 2,3 l, mai economic cu circa 1 l/100 km in cazul tractiunii pe fata si cu 2,7 l/100 km in cazul tractiunii spate, disponibil cu 100, 125 sau 150 CP, care emite 187 g CO2 la 100 km.
Noul Master este dotat standard cu ESP in varianta cu tractiune spate si include ABS, EBD si ASR. Iar discurile de frana ventilate, cu diametru de 302 mm pe axa fata si 305 mm pe spate, permit oprirea de la 100 km/h in 44,7 m (tractiune fata) sau 46,6 m (tractiune pe spate).
Vehiculul are o cabina cu 5,6 cm mai lunga si este si mai confortabil, datorita reconfigurarii pozitiei soferului – care sporeste si vizibilitatea, cu 1,3o pe verticala si 7,2o pe orizontala – si noului design al panoului de comenzi. Alaturi de doua variante de material textil se ofera si posibilitatea configurarii „leather look“, imitatia de piele avand durabilitate mai mare.
Interiorul cabinei a fost organizat astfel incat spatiul sa fie utilizat la maximum, cu numeroase compartimente de depozitare – la nivelul plafonului, pe toata lungimea acestuia, torpedo de 7,6 l in partea dreapta, racit cu aerul de la sistemul de aer conditionat, deasupra lui un alt compartiment descoperit, ce poate gazdui acte sau alte obiecte, spatii mai mici destinate ochelarilor de soare, telefonului mobil sau unui MP3 Player, doua suporturi de pahar, un „buzunar“ pentru marunt, carduri si cartele si un compartiment mai mare sub bancheta din dreapta – si doua inovatii fata de versiunea anterioara: suportul pentru documente, montat pe bord, este acum retractabil, astfel incat sa nu obstructioneze vizibilitatea soferului, iar spatarul scaunului din mijloc, pliabil pentru a se transforma intr-o masuta, se poate roti la 90o, pentru a veni cu fata spre sofer.
Printre dotarile incluse in standard se numara pachetul de air-bag-uri frontale si laterale, centurile de siguranta cu pretensionare, sistemul de deschidere si inchidere a usilor fara cheie, prin apasarea unui buton de pe usa si cu ajutorul undelor magnetice, farurile cu iluminare sau sistemul de clima cu control automat.
Tot pe platforma noului Master a fost construit si Nissan NV400, inlocuitorul Interstar, care va fi disponibil in Europa din 2011, cu tractiune fata sau spate si cu aceeasi gama extinsa de lungimi si inaltimi ale caroseriei.

Kangoo Express Maxi si Trafic, si ele in haine noi
Renault si-a reinnoit anul trecut si modelele Kangoo Express Maxi si Trafic, care pastreaza designul generatiei anterioare, dar aduc mici ajustari ale dimensiunilor utile, pentru capacitati mai mari de incarcare si mai mult confort pentru sofer.
Kangoo Express este disponibil acum in trei dimensiuni diferite, modelul Maxi alaturandu-se versiunilor Clasic si Compact si fiind cu 384 mm mai lung decat prima. Vehiculul are astfel o lungime a compartimentului de marfa de 2,1 m (2,9 m cu scaunul din dreapta pliat), in conditiile unui ampatament de 3,1 m, ceea ce-l face si foarte usor de manevrat. Volumul util poate ajunge la 4,6 m3 (cu 1 m3 mai mult decat la Kangoo Express clasic), iar sarcina utila este de 800 kg. In functie de aplicatie, noul van este disponibil cu cabina de doua sau cinci locuri. Vehiculul este echipat cu motor diesel de 1,5 l dCi si 85 CP, pentru care producatorul declara un consum de 5,3 l/100 km pe parcurs combinat.
Noul Trafic se remarca prin consumul redus de carburant – cu 0,8 l/100 km mai mic decat varianta anterioara in cazul motorului diesel de 2 l si 115 CP – si confort, si are bord nou, cu mai multe detalii practice: suport pentru documente A4 in partea central-superioara, spatiu suplimentar de depozitare in dreapta (pentru modelele care nu sunt echipate cu air-bag pentru pasager) si alte spatii auxiliare de depozitare in zona centrala.
Pe baza versiunii Passenger Privilège a noului Trafic, Renault a lansat si seria limitata Black Edition, pentru serviciile VIP si shuttle de lux. Aceasta are in plus vopsea metalizata neagra, jante de 16“, volan acoperit cu piele si alte elemente specifice de finisaj.

Ford Ranger, o aparitie stralucitoare pe segmentul 4×4
La numai doua luni de la organizarea „Pick-Up of the Year 2011“, Ford Ranger si Mazda BT-50 au fost relansate la salonul auto din Australia. Chiar daca Ranger nu va fi vandut pe piata nord-americana, pick-up-ul ramane fidel imaginii de „truck american“, cu partea frontala si cea din spate masive, cu blocuri optice de mari dimensiuni si o multime de bare si elemente cromate. Suprafata de incarcare a benei, in cazul versiunii double-cab, a crescut in dimensiuni – cu 155x156x51 cm (Lxlxh) – iar volumul util pe care il ofera bena ajunge la 1,21 m3. Interiorul noului Ford Ranger, mai sobru decat la Mazda BT-50, este totusi mai stilat, preluand o serie de butoane si comenzi de la autoturisme, noul Ford Focus, de exemplu. O noutate importanta este ca a scapat de frana de mana „de inspiratie japoneza“, dispusa sub volan.
Ford Ranger este disponibil cu doua motorizari common-rail: 2,2 TDCi, cu patru cilindri, care dezvolta 150 CP si un cuplu maxim de 375 Nm, in timp ce al doilea e un 3,2 TDCi, cu cinci cilindri in linie, cu o putere maxima de 200 CP si un cuplu maxim de nu mai putin de 470 Nm Acestea pot fi combinate cu doua transmisii cu sase trepte, una manuala si una automata. Noul Ford Ranger va ajunge in Europa abia in 2012, iar productia sa va incepe la mijlocul lui 2011, in trei uzine situate in Tailanda, Argentina si Africa de Sud.

Vito/Viano, mai aspectuoase, dar si mai economice
Mercedes-Benz Vito/Viano sunt disponibile din 2010 cu mici retusuri ale caroseriei, sasiului si suspensiilor, cu motor nou Euro 5 cu Start&Stop si cu materiale de calitate superioara la interior: tapiteria a fost imbunatatita, plasticul de la panourile usilor a fost inlocuit cu material textil, iar cel de la panoul de bord, cu unul mai bun, si in locul covoraselor de cauciuc acum exista mocheta. La Viano se foloseste furnir sau piele, peretii compartimentului de bagaje fiind acoperiti cu tapiterie.
Grila radiatorului este mai adanca si cu linii taiate in relief, pentru o mai buna aerisire a motoarelor Euro 5 EGR si pentru a semana mai bine cu autoturismele MB din clasele G si E. Farurile sunt mai alungite si realizate din sticla clara, incluzand tehnologia pe xenon si LED-uri, ca la autoturisme. Steaua Mercedes este mai mare atat pe capota, cat si pe rotile laterale, iar in spate bara de protectie si luminile de frana au fost modificate, ca si oglinzile exterioare, care includ si semnalizatoarele.
Noua constructie a sasiului si suspensiile imbunatatite permit atat o manevrare precisa si sigura, cat si reducerea nivelului zgomotului, in special la Viano, foarte bine antifonat.
Sasiul nou creste confortul la rulare, precum si sarcina utila, care este cu 100 kg mai mare, ajungand acum la 1.100 kg in total (din 3,05 t greutate maxima autorizata).
Noul Vito/Viano are motor nou Euro 5 OM651, de 126-258 CP, imprumutat de la Sprinter. Tehnologia BlueEfficiency, standard pe Viano si optionala pentru Vito, include activarea voluntara a mai multor functii, un sistem ECO start/stop si anvelope optimizate din punct de vedere al rezistentei la rulare.
Motoarele in patru cilindri sunt oferite in tandem cu noua cutie de viteza manuala cu sase trepte, care creste performantele cu 17% si scade consumul de combustibil cu 15%, pana la un nivel minim de 6,9 l/100 km.

ESP standard pentru toate versiunile noului Caddy
VW a lansat noul Caddy, primul van compact care are ESP in standard pentru toate versiunile si singura masina din clasa sa care beneficiaza optional de transmisia automata DSG cu dublu ambreiaj si cu 6-7 trepte si de asistent la plecarea din rampa. Spatiul interior este usor de configurat de la doua locuri plus spatiu de incarcare la sapte locuri, iar spatiile de depozitare, sertarele si plasele sunt numeroase. Pentru un plus de spatiu este disponibila o varianta de caroserie cu 47 cm mai lunga, iar in functie de dotari clientul poate alege dintre pachetele Starline, Trendline, Comfortline Edition sau Tramper.
Noul Caddy Furgon are volum de incarcare de 3,2 m3 si spatiu de incarcare prevazut cu usi culisante, podele speciale, pereti despartitori sau sisteme de ancorare a marfurilor. Iar noul Maxi, mai lung cu 47 cm, are un volum util de 4,2 m3.
Noul Caddy Kombi ofera si spatiu pentru bagaje voluminoase, prin rabatarea scaunelor sau scoaterea lor cu totul, iar Maxi Kombi, cu ampatament lung, are sapte locuri pentru pasageri si un portbagaj si mai mare.
Si noul Caddy este disponibil in versiune 4MOTION cu tractiune integrala, cutie de viteze cu sase trepte si ambreiaj dublu DGS, ESP si hill hold assist standard. Vehiculul are motor puternic TDI de 2 l, cu patru valve, de 140 CP, care dezvolta un cuplu maxim de 320 Nm la 1.500-2.500 rpm. Caddy 4MOTION este disponibil cu ampatament scurt sau lung (Maxi), ca van sau vehicul Kombi, si cu pachetele de echipare Trendline, Comfortline si Comfortline Edition.
VW propune de curand si Amarok cu cabina single, care va fi lansat international in prima jumatate a anului viitor. Acesta are o suprafata de incarcare cu 650 mm mai lunga decat modelul cu cabina dubla, deci de 2.205 mm, pentru a permite incarcarea transversala a doi paleti. Vehiculul cu cabina simpla este destinat domeniilor dificile precum constructii, agricultura, paza si protectie, interventii s.a. si este dotat cu motor de 2 l TDI de 163 CP, iar transmisia poate fi pe spate sau integrala nepermanenta cu reductor.