Regulile 3G au intrat în vigoare pe teritoriul german începând de miercuri și mulți șoferi încă nu au Certificatul Verde, motiv pentru care Asociația expeditorilor de marfă (VSL / AVSL) din Baden-Württemberg solicită tuturor operatorilor din lanțul de aprovizionare să găsească soluții pentru a nu exista blocaje pe parcursul traseului.
„Facem apel la toți cei implicați de-a lungul lanțului logistic să vină cu concepte de igienă în așa fel încât să nu existe blocaje în aprovizionare”, a declarat președintele VSL Karlhubert Dischinger. Oficialul a explicat că logisticienii din Baden-Württemberg salută reglementările autorităților menite să limiteze pandemia, în același timp atrag atenția că există riscul ca lanțurile de aprovizionare să fie întrerupte dacă șoferii de camioane care nu găsesc o opțiune de testare pe drum nu sunt lăsați să intre pe porțile clienților. „Sub presiunea dezvoltării actualei pandemii“, explică Dischinger, politicienii au oferit companiilor „o fereastră îngustă de timp pentru implementarea noilor reglementări”. Asociția dă exemplul Austriei și Italiei, unde șoferii au voie să intre în incintă dacă rămân în cabină. În plus, șoferilor din transportul internațional s-ar putea oferi opțiunea de testare la fața locului. Ministerul de stat bavarez pentru sănătate și îngrijire (StMGP) nu organizează campanii speciale de vaccinare special pentru șoferii de camion, însă situația este diferită în privința centrelor de vaccinare. Acestea organizează campanii speciale. Autoritatea bavareză recomandă însă companiilor de transport și logistică să organizeze intern campanii speciale de vaccinare cu medicul respectiv al companiei.
Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) discriminează – prin Hotărârea nr. 59/12.08.2021 – șoferii profesioniști în raport cu membrii delegațiilor sportive și artiștii și stafful acestora, se arată într-un comunicat al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Potrivit Hotărârii nr. 59/12.08.2021, membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și stafful acestora, care sosesc în România pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, din țări aflate în zona roșie de risc epidemiologic, sunt exceptaţi de la măsura carantinei instituită conform prevederilor prezentei hotărâri, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea în țară.
În schimb, șoferii profesioniști intră automat în carantină dacă nu sunt vaccinați sau nu au trecut prin infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile, pentru a se evita discriminarea anumitor categorii profesionale în favoarea altora (se aplică excepții doar pentru șoferii care rămân mai puțin de 72 de ore pe teritoriul național și au test RT-PCR sau care sunt în tranzit și părăsesc România în cel mult 24 de ore).
Încă de anul trecut, Comisia Europeană a implementat culoarele verzi și a îndemnat statele membre să renunțe la restricțiile de călătorie și carantina obligatorie a lucrătorilor din sectorul transporturilor care nu prezintă simptome. Astfel, lucrătorii din transporturile rutiere nu ar trebui să fie împiedicați să treacă o frontieră internă pentru a-și îndeplini funcțiile în domeniul transporturilor.
UNTRR înțelege necesitatea impulsionării campaniei de vaccinare, însă șoferii profesioniști sunt lucrători esențiali și s-au aflat în linia întâi încă de la începutul pandemiei, livrând bunurile necesare pentru consumul și sănătatea populației.
În prezent, România are un deficit de șoferi profesioniști, iar orice decizie de carantinare a acestora poate duce la blocaje grave în lanțurile de aprovizionare, dar și la o scădere a afacerilor firmelor de transport rutier (industria de transport rutier generează 5% din PIB și are o contribuție de 5,68 miliarde euro la exportul de servicii în 2020 și de 6,26 miliarde euro în 2019).
În urma transmiterii acestor argumente către DSU, instituția a precizat că “orice adresă primită pe subiect va fi clasată”.
Discriminarea conducătorilor auto merge mai departe prin faptul că șoferii profesioniști străini care sosesc în România din țări terțe care se află în zona verde conform listei cu clasificarea țărilor/teritoriilor în funcție de rata de incidență cumulată, li se solicită la intrarea pe teritoriul național a dovezii vaccinării, testului negativ PCR sau vindecării după infecția cu Sars-Cov-2.
UNTRR solicită autorităților române reintroducerea excepțiilor de la măsura carantinei sau prezentării rezultatului negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 sau prezentării dovezii confirmării vindecării după infecția cu Sars-Cov-2 pentru:
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit