Inmatricularile de microbuze si de autobuze in primele 6 luni ale anului au fost relativ modeste, potrivit evidentelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule (DRPCIV). Asa cum era de asteptat in contextul pandemiei, achizitiile au fost mult reduse, fiind inmatriculate in special vehiculele comandate deja de dinainte. Astfel, cele mai multe autobuze au fost inregistrate in februarie (21 noi, 116 second-hand aflate la prima inmatriculare in Romania si alte 86 tranzactionate pe piata interna) si in iunie (26 noi, 31 SH importate si 49 tranzactionate intern). Martie arata inca bine in cifre, in timp ce aprilie si mai, desi sunt, de regula, luni de varf pentru achizitiile de vehicule, au fost foarte slabe.
In prima jumatate a acestui an s-au inmatriculat, asadar, 69 de autobuze noi, 417 second-hand aflate la prima inmatriculare in tara noastra si 306 second-hand tranzactionate intern. Prin comparatie, in 2019, numai in primele 4 luni fusesera importate deja aproape 550 de autobuze, iar alte 335 fusesera vandute intre transportatorii romani.
Pozitia intai la inmatricularile de autobuze noi in prima jumatate a anului este ocupata de BMC, cu 14 unitati, urmat de Isuzu, cu 11, Dypety si Mercedes-Benz, cu cate 8 unitati. SOR si VAG Bus, din Piatra Neamt, mai figureaza in lista producatorilor care au avut masini noi livrate, cu cate 7 autobuze, urmati de Temsa (5), MAN (3), VDL (2), C&I (2), Otokar si Granton (din China), cu cate o masina.
Preferintele carausilor romani in ceea ce priveste vehiculele second-hand au ramas neschimbate. Astfel, din cele 417 autobuze rulate aflate la prima inmatriculare in Romania nu mai putin de jumatate sunt Daimler Buses: 112 Mercedes-Benz si 100 Setra. Urmeaza MAN, cu 44 de autobuze, Iveco (31), Irisbus (25), Temsa (19), Volvo (16) si Scania (12). Si in ceea ce priveste tranzactiile pe piata interna clasamentul producatorilor este similar, fiind condus de Mercedes-Benz, cu 70 de unitati.
Carosierul roman VAG Bus, din Piatra Neamt, si-a completat portofoliul de produse cu modelul turistic VAG Navigator, de 19+1 locuri. Vehiculul, supranumit si „Perla Neagra”, este construit pe platforma Mercedes-Benz Sprinter 519, caroseria fiind prelungita cu 50 cm si este propulsat de motorul de 3 l, ce dezvolta 190 CP, in tandem cu transmisia automata 7G Tronic Plus.
VAG Navigator este dotat, printre altele, cu televizor, aer conditionat suplimentar (pe langa cel de bord) si incalzitor, usa electrica pentru accesul pasagerilor si scaune din piele, reglabile, cu cotiere, masuta pliabila si plasa de ziare. In plus, tavanul din sticla si materialele de calitate folosite la amenajarea interioara impresioneaza pasagerii.
Soferul se bucura si el de tot confortul la drum: volanul este multifunctional, oglinzile exterioare sunt ajustabile electric si incalzite, iluminarea este foarte buna, gratie farurilor LED, iar tempomatul, util la drumurile lungi.
Microbuzul a intrat deja in productia de serie.