Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 1993, legiuitorul european a introdus standarde de emisii din ce in ce mai stricte privind substantele nocive, in special oxizii de carbon si de azot, hidrocarburile si particulele. Ca urmare, rolul producatorilor este de a construi si de a imbunatati camioanele, autocarele si autobuzele deja disponibile pe piata, astfel incat sa poata respecta aceste standarde, dar si de a reduce consumul de combustibil, in conditiile in care costul motorinei este estimat la circa 40% din cheltuielile unei companii de transport.


In sprijinul acestor nevoi ecologice si economice vine acum Valeo, cu noua generatie TH a discului de ambreiaj care, printr-o noua tehnologie de amortizare, obtine economii de combustibil de 3% fata de generatia TG, contribuind in acelasi timp si la indeplinirea standardelor de emisie.
Seturile care contin acest tip de discuri pot fi utilizate pe liniile de asamblare ale producatorilor de vehicule grele si de autobuze, insa noile discuri TH pot fi gasite si in trei kituri de ambreiaj pentru piata pieselor de schimb, doua dintre acestea pentru autobuzele si autocarele Scania, iar cel de-al treilea pentru camioanele Renault si Volvo.

Cresterea performantelor de amortizare cu 30%, chiar si la cuplu de 3.500 Nm
Reducerea rotatiilor motorului este una dintre cele mai importante modalitati de imbunatatire a economiei de combustibil si de reducere a emisiilor de CO2. Din nefericire, aceasta creste cuplul si vibratiile care pot induce zgomot si chiar pot deteriora cutia de viteze.
Pentru a rezolva aceasta problema, Valeo a dezvoltat discul TH care poate spori performanta de amortizare cu 30% fata de discul TG, in timp ce transmite un cuplu de pana la 3.500 Nm (in functie de aplicatie), permitand reducerea turatiei motorului cu pana la 200 rpm, ceea ce inseamna ca economia de combustibil este chiar de 3%.
Pentru a realiza acest lucru, diametrul amortizorului a crescut de la 254 la 285 mm (comparativ cu tehnologia TG), ceea ce permite o filtrare mai mare prin transferul cuplului, reducand nivelul vibratiilor si zgomotului. De asemenea, domeniul unghiular de lucru al clapetei TH este mai larg cu 20O, ceea ce permite optimizarea filtrarii vibratiilor. Noul pat de arc (patentat Valeo) limiteaza torsiunea arcurilor, crescand fiabilitatea intregului sistem.
Pre-amortizoarele, care asigura confortul de lucru pe treapta neutra, sunt bine cunoscute de la tehnologia anterioara a discurilor TG. Pentru acelasi cuplu motor, rigiditatea va fi mult mai mica pentru amortizorul TH comparativ cu generatiile anterioare.
Suprafata materialului de frictiune de pe discul TH este mai mica decat cea a discului TG, insa acest aspect nu are efecte negative asupra functionarii ambreiajului. Valeo utilizeaza intotdeauna acelasi material de frictiune, indiferent daca ambreiajul trebuie sa fie echipamentul original al camionului sau este fabricat pentru piata aftermarket. Materialul de frictiune de calitate OE asigura o rezistenta ridicata la caldura si reduce vibratia ambreiajului.

Solutie perfecta pentru camioane si autobuze echipate cu cutie de viteze robotizata
Popularitatea camioanelor cu cutie de viteze robotizata a crescut recent foarte rapid. Inginerii Valeo au prezis aceasta tendinta si, datorita acestui fapt, Valeo ofera producatorilor de camioane o noua generatie de discuri de ambreiaj TH ca echipament original pentru vehiculele Euro 6 si, in viitor, si pentru vehiculele Euro 7.
Datorita abilitatii extraordinare de amortizare a vibratiilor, discurile TH sunt potrivite pentru camioane si autobuze echipate cu cutii de viteze robotizate. Astfel, ele sunt perfecte pentru cazurile in care cerinta principala pentru proiectantul ambreiajului este capacitatea de a amortiza vibratiile la turatii reduse, nu rezistenta ridicata la caldura.
Este de remarcat faptul ca ambreiajele Valeo pentru camioane si autobuze sunt acoperite de o garantie de doi ani in Europa, fara limita de kilometri.