Ad
Ad
Ad
Ad

Dacia a înmatriculat în cursul anului 2020 un număr de 47.380 de vehicule pe piața din România. Cota de piață a mărcii a urcat la finele anului 2020 la 32,4%, față de 30% la sfârșitul anului precedent.

Pentru al zecelea an consecutiv, podiumul celor mai vândute autoturisme din România a fost ocupat și în 2020 de trio-ul Logan, Duster, Sandero, fiecare dintre acestea înregistrând și o creștere a cotei lor în segmentul de piață respectiv. Astfel, Logan a rămas cel mai popular model de pe piața autohtonă, cu 18.627 unități comercializate. Lansată în urmă cu doar un an, versiunea Stepway a reprezentat aproape un sfert din totalul înmatriculărilor Logan. Duster a reușit performanța de a depăși volumele de înmatriculări din anul precedent (12.161 unități în 2020, față de 11.736 unități în 2019), consolidându-și poziția de lider autoritar al segmentului SUV din România.

În mod similar, Sandero (9.420 de unități înmatriculate) a înregistrat o creștere de peste 1% a cotei sale în segmentul B-Hatch. Peste 90% din vânzările modelului Sandero au fost reprezentate de versiunea Stepway. Rezultatele înregistrate atât Logan cât și de Sandero (cu versiunea Stepway) sunt cu atât mai remarcabile, cu cât ambele se află la sfârșitul carierei. Ștafeta lor este preluată de la sfârșitul anului trecut de o nouă generație de modele care aduce progrese majore în materie de design, echipare și calitate percepută. Noile modele Logan și Sandero au fost recompensate recent cu titlul „Mașina Anului 2021 în România”.

Vânzări pe piețele externe

Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 520.765 de unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 385.674 de autovehicule.

La Q1 2020, Grupul Renault anunta vanzari de 1.256.658 de vehicule, inregistrand o dinamica puternica pe piata vehiculelor electrice si o redresare puternica in luna iunie. Astfel, marca Renault a fost marca numarul unu in Europa in luna iunie. 

In contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault si-a suspendat vanzarile si activitatile industriale in majoritatea tarilor incepand cu jumatatea lunii martie si a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 34,9%, pana la 1.256.658 de unitati, in prima jumatate a acestui an, pe o piata in scadere cu 28,3%, se arata intr-un comunicat al companiei. Scaderea volumului vanzarilor Grupului s-a datorat in principal expunerii sale in tarile in care au existat norme stricte de izolare. 

„Lumea a trecut printr-o criza fara precedent, cu un impact major asupra activitatii noastre. Imediat ce a inceput redresarea, uzinele si retelele noastre de vanzari s-au mobilizat rapid pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri, cererea fiind sustinuta in iunie prin masuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intram in cea de-a doua jumatate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfacator, o mai buna pozitionare a preturilor pe intreaga gama si o noua oferta hibrida E-TECH, care este unica in segmentul sau si deja foarte bine primita”

Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director Regiuni, Comert si Marketing al Grupului Renault. 

ZOE, lider pe o piata in crestere

Volumele de vanzari ale marcii Renault la nivel mondial au crescut cu 38%, cu peste 42.000 de vehicule vandute in prima jumatate a anului. In Europa, ZOE este cea mai bine vanduta masina electrica, inregistrand o crestere a vanzarilor care se apropie de 50%, de pana la 37.540 de unitati, si a atins un nivel record de comenzi in luna iunie, de aproximativ 11.000 de unitati. Ofensiva electrica, evidenta prin sosirea lui Twingo Z.E. si lansarea motoarelor E-TECH hibride (noul Clio hibrid, noul Captur Plug-In hibrid si noul Megane Estate Plug-In hibrid), a consolidat traiectoria Grupului catre atingerea obiectivelor CAFE pentru 2020, se mai arata in comunicat.

Cum au evoluat vanzarile

Inmatricularile Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, in scadere cu 41,8%, pe o piata care a inregistrat o scadere de 38,9%. Grupul si-a reinnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur si ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vandut vehicul din segmentul B in prima jumatate a anului in Europa, cu 102.949 de unitati vandute. In prima jumatate a anului, marca Dacia a inregistrat o scadere cu 48,1% a vanzarilor, ajungand la 161.334 de vehicule vandute, scaderea fiind determinata de prezenta sa pe piata de retail care a fost puternic afectata de criza generata de pandemia de Covid-19.

In iunie, vanzarile Grupului in Europa au crescut. Renault a inregistrat 10,5% cota de piata (marca lider), iar Dacia 3,5%. Marca Dacia beneficiaza din plin de revenirea clientilor in reteaua comerciala, care pot profita de o gama completa de motorizari: GPL, benzina si motorina.

In afara Europei, Grupul a fost afectat, in special, de scaderile inregistrate pe pietele din Rusia (-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39%) si China (-20,8%).