Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alaturi de problema reincadrarii diurnei soferilor si carantinarea soferilor, problemele din transportul de persoane si cele de pe piata RCA perturba serios o industrie care asigura aproape 18% din PIB-ul Romaniei.

„Reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata impozitelor și contribuțiilor sociale aferente, retroactiv, pe 5 ani, este atât o aberație fiscală, cât și una juridică, pentru că încalcă principul conform căruia nicio lege nu se poate aplica retroactiv. Împreună cu carantinarea șoferilor, pentru care nici măcar nu se ia în considerare testul negativ COVID-19, aceste măsuri duc spre falimentarea firmelor de transport, de către Guvern”, se mentioneaza intr-un comunicat al COTAR.

“Asociațiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF abuzivă și favorabilă unor companii care vor intra pe piața din România „pe ușa din dos”, după ce Executivul va elimina – într-o acțiune fără precedent – companiile care activează actualmente pe această piață, prin reguli care contravin tuturor principiilor legislației în vigoare, având ca unic scop preluarea controlului asupra pieței.” “Atragem atentia public domnului Prim-ministru Citu asupra faptului ca situatia transportatorilor si service-urilor auto din Romania s-a degradat continuu in ultimii 5 ani, ajungand acum sa fie una dramatica, din cauza lipsei de acțiune din partea institutiilor alimentate cu taxele noastre. Am ajuns sa fim nevoiti sa ipotecam la banci toate bunurile noastre mobile si imobile. Daca situatia nu se schimba radical pana in toamna, veti intra in istorie ca <<groparul industriei de transport de marfuri , transportului de persoane  si a service-uri auto din Romania>>  Singurele bunuri pe care statul roman le va mai putea colecta la sfarsitul acestui an de la aceasta industrie vor fi hainele de pe noi” – a precizat Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.

Suspendarea platii ratelor bancare si a ratelor la leasing pentru o perioada de noua luni poate face diferenta dintre supravietuirea sau falimentul transportatorilor, sustin membrii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) si cei ai Confederatiei Nationale a Federatiilor si Asociatiilor de Consumatori (CONROM), intr-un comunicat de presa.
"Impactul iminentei crize financiare care va afecta puternic si pe termen mediu Romania, incepand din acest an, in urma pandemiei cu Covid – 19, poate fi ameliorat numai prin implementarea unor masuri fiscal-bugetare clare, substantiale, nebirocratice, care sa poata fi aplicate rapid si la care sa existe acces facil pentru intreg mediul de afaceri afectat. Suspendarea obligatiei de plata a ratelor si dobanzilor scadente imprumuturilor bancare si nebancare pana la finalul anului 2020, atat de catre persoanele fizice, cat si de catre companii reprezinta cea mai importanta masura luata pana in prezent de catre decidentii politici. Felicitam public initiatorii acestui proiect de lege si ii asiguram de intregul nostru sprijin. Pentru transportatorii din Romania, suspendarea platii ratelor bancare si a ratelor la leasing pentru o perioada de 9 luni poate face diferenta dintre supravietuirea sau falimentul unei industrii", a declarat Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.