Ad
Ad
Ad
Ad

Noua generație de tahografe pentru vehicule comerciale de la Vdo, denumită Dtco 4.1, va permite, de asemenea, plata electronică a taxelor de drum pentru camioane în Europa, evitându-se astfel instalarea de unități On-borad (Obu). Acest lucru a fost anunțat pe 6 martie chiar de Continental Vdo, precizând că noua funcție a fost dezvoltată în colaborare cu Axxès, specialistul în plăți telematice. Prin intermediul Vdo Link – un dispozitiv inteligent de conectare care se conectează la interfața frontală a tahografului – acesta din urmă va trimite datele de călătorie către platforma telematică Continental Road Usage Service, care le va transmite apoi în cloud-ul Axxès.

În cadrul acestei colaborări, subliniază compania, rolurile sunt clar definite: Continental va furniza tehnologia necesară, în timp ce Axxès se va angaja să ofere companiilor de transport un serviciu final îmbunătățit în continuare. În viitor, acest sistem nu va fi utilizat doar pentru plata taxelor de drum, ci și pentru a oferi noi servicii de gestionare a flotelor, pe care Axxès le dezvoltă.

Cea de-a doua generație a tahografului „inteligent” (care urmează să fie instalată pe toate vehiculele nou înmatriculate în acest an și pe toate vehiculele care efectuează transporturi rutiere internaționale de mărfuri până în 2025) dispune de un modul Dsrc (Dedicated Short-Range Communication) care, conceput inițial pentru controlul de la distanță al tahografului inteligent, poate fi utilizat și pentru taxarea de la distanță. De asemenea, tahograful este echipat cu un receptor pentru navigație prin satelit și o interfață frontală. În plus, datele criptate permit ca tahograful și vehiculul să fie identificate și autentificate în mod unic.

Pentru Continental, colectarea electronică a taxelor de drum prin intermediul tahografului nu reprezintă punctul final, ci mai degrabă un prim pas în tranziția de la Obu la. OBE-urile (on-board distiributed equipment) extrag informații din tahograf, dar vor putea face acest lucru și din alte surse instalate în vehiculele comerciale.

Cu noua sa soluție VDO Link, Continental dorește să reducă decalajul dintre tahografele digitale și platformele online pentru gestionarea flotei. VDO Link permite extragerea de la distanță și procesarea ulterioară a datelor tahografului – fără a fi nevoie să se instaleze module telematice în vehicul. Potrivit Continental, acest lucru face ca soluția plug-and-play să fie prima de acest fel.

După instalare – nu este necesară o vizită la atelier – și înregistrare pe site-ul web VDO Fleet, VDO Link trimite datele colectate despre vehicul și șofer în timp real prin intermediul unei conexiuni securizate de telefonie mobilă către cloud-ul Continental.

Astfel, managerii de flote primesc o imagine de ansamblu actualizată în permanență a stării și poziției fiecărui vehicul în parte. Descărcarea obligatorie a memoriei de masă a tahografului va funcționa de asemenea de la distanță în viitor.

„Tahograful vorbitor” asigură conformitatea

Continental se așteaptă la un mare potențial pentru o valoare adăugată suplimentară din combinația dintre unitatea telematică plug-and-play, backend-ul cloud și serviciul digital. Un exemplu este „tahograful vorbitor”. În colaborare cu ZeKju, un start-up cu sediul în Augsburg, Continental a dezvoltat o platformă menită să faciliteze respectarea de către șoferi a obligațiilor legale.

De îndată ce un șofer s-a înregistrat la tahograf cu ajutorul cardului său de șofer, acesta poate folosi smartphone-ul pentru a se înregistra la tahograful vorbitor prin intermediul unui cod QR. Șoferul primește apoi un mesaj prin intermediul serviciului de mesagerie ales de el, în toate situațiile în care este important să se conformeze.

De exemplu, i se poate reaminti să introducă cosul de țară după ce a trecut o frontieră. Tahograful vorbitor transmite mesaje în 19 limbi. Este posibilă chiar și redarea de scurte videoclipuri de formare. Continental își prezintă conceptul VDO Link pentru prima dată la IAA Transportation, care are loc între 20 și 25 septembrie la Hanovra.