Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform profesioniștilor de pe piața austriacă pe care i-a intervievat CNR (Comitetul Național Rutier din Franța), în Austria există peste 5.000 de firme de transport și logistică și, dat fiind faptul că este obligatoriu să ai o licență austriacă sau comunitară pentru a fi considerat firmă de transport rutier de marfă, șoferii independenți fără camioane proprii nu intră în această statistică.

În cele peste 5.000 de firme lucrează aproape 70.000 de angajați și la aceștia se adaugă 10.000 de șoferi independenți, majoritatea din țări vecine Austriei.

Flota țării include aproape 20.000 de autotractoare și 35.000 de șasiuri de peste 3,5 t, adică o medie de 11 vehicule cu motor pe fiecare firmă, număr care corespunde cu cel al institutului federal de statistică, reluate de Eurostat. În 2018 în Austria erau, conform Eurostat, 18.904 autotractoare, din care 7.888 mai noi de doi ani, 4.932 de 2-5 ani, 3.771 de 5-10 ani, 2.100 de 10-20 de ani și 213 de peste 20 de ani. Vehiculele de peste 3,5 t pentru transport de marfă erau în total 53.582, din care 11.784 mai tinere de doi ani, 10.184 de 2-5 ani, 14.514 de 5-10 ani, 13.614 de 10-20 de ani și 3.486 de peste 20 de ani. Iar utilitare de cel mult 3,5 t erau în 2018 422.745, din care 115.188 mai tinere de doi ani, 88.323 de 2-5 ani, 116.093 de 5-10 ani, 86.131 de 10-20 de ani și 17.010 de peste 20 de ani. La acestea se adaugă 37.234 de semiremorci.

Cele mai recente statistici structurale despre firmele austriece de transport rutier de marfă sunt disponibile tot pentru 2018 și ele indică 6.152 de firme, cu 60.764 de angajați, care au în total o cifră de afaceri de 9,464 de miliarde de euro. Iar cifra de afaceri per vehicul este, conform Eurostat, de aproape 170.000 de euro/an, ușor mai mult decât veniturile estimate de CNR.

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a publicat recent o analiză a transportului românesc de marfă din 2020, realizată în colaborare cu UNTRR Despre flota de transport rutier de marfă a României există puține date, concluzionează CNR, singurele disponibile fiind cele ale Eurostat, care arată că în 2019 erau înmatriculate la noi circa 150.000 de camioane și 130.000 de semiremorci. Deci numărul mediu de ansambluri articulate de 40 t care îi revine unei firme este de 4-5, o medie relativ mică, în acord cu declarațiile managerilor de transport intervievați de autorii studiului.

Numărul autotractoarelor a crescut constant de la 105.760 în 2015 la 146.646 în 2019, cel al autotractoarelor mai tinere de doi ani a înregistrat un vârf în 2016, de 14.003 unități, și a fost de 11.532 în 2019, cel al autotractoarelor de 2-5 ani a crescut și el de la un an la altul și de la 13.157 în 2015 la 20.921 în 2019, cel al autotractoarelor de 5-10 ani a avut un vârf în 2016, de 37.700, și a fost în 2019 de 36.756, cel al autotractoarelor de 10-20 de ani a crescut de la 47.182 în 2015 la 64.400 în 2019, iar cel al autotractoarelor mai vechi de 20 de ani a fost de 13.337 în 2019, pentru anii de dinainte neexistând date oficiale.

În ceea ce privește vehiculele de peste 3,5 t pentru transport de marfă, nu există date decât pentru 2018 și 2019. În 2019 au fost 145.927 de unități, din care 3.070 mai noi de doi ani, 3.665 de 2-5 ani, 7.068 de 5-10 ani, 56.707 de 10-20 de ani și 75.417 de peste 20 de ani. Iar dacă vorbim de semiremorci, numărul lor a crescut și el de la un an la altul, de la 96.645 în 2015 la 129.862 în 2019.