Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice din lume, utilizează primul tractor cu semiremorcă alimentat cu hidrogen aprobat pentru operațiuni regulate în Germania. Camionul cu pile de combustie, fabricat de Hyzon, este exploatat de sucursala DB Schenker din Köln în serviciul zilnic între Köln și Eupen (Belgia). DB Schenker este astfel primul furnizor de servicii logistice din Germania care operează un vehicul electric cu pile de combustie (FCEV) din clasa de 40 de tone.

Cyrille Bonjean, vicepreședinte executiv pentru transporturi terestre în Europa: „Implementarea primului vehicul de 40 de tone alimentat cu hidrogen în traficul transfrontalier între Germania și Belgia reprezintă o realizare de referință în contextul obiectivelor noastre de sustenabilitate pe termen lung. Aceasta demonstrează că operăm în avangarda tehnologiei și este un bun exemplu al importanței cooperării cu companii inovatoare și performante în domeniul mobilității ecologice.”

Ralf Többe, vicepreședintele executiv al departamentului de transport terestru pentru Germania și Elveția: „Zona metropolitană a orașului Köln este foarte potrivită pentru desfășurarea primului nostru tractor cu semiremorcă alimentat cu hidrogen din Germania, în special datorită infrastructurii de realimentare bine dezvoltate din această regiune. Sunt planificate și alte FCEV-uri.”

Hidrogenul ca parte a strategiei de decarbonizare

Tractorul de semiremorcă Hyzon de ultimă generație cu tehnologie cu pile de combustie are cele mai bune premise pentru o funcționare fiabilă pe traseul selectat. Autonomia sa este de aproximativ 400 km, în timp ce, în același timp, sarcina utilă maximă este mai mare decât în cazul camioanelor cu propulsie 100% electrică. Un alt avantaj major al tehnologiei cu hidrogen în utilizarea zilnică este procesul de realimentare rapidă, de aproximativ 15 minute.

Colaborare strânsă cu specialistul în leasing Hylane

Sara Schiffer, director general al Hylane: „Punerea în funcțiune a primului tractor cu semiremorcă alimentat cu hidrogen în Germania, împreună cu DB Schenker, reprezintă un succes important. Lucrăm de mult timp pentru acest lucru. Prin testarea vehiculelor, DB Schenker își asumă un rol de pionierat, iar împreună acumulăm o experiență importantă pentru o piață care va crește în Germania.”

DB Schenker utilizează camionul Hyzon în cadrul unui model de plată la utilizare oferit de Hylane, o companie de închiriere specializată în vehicule comerciale cu emisii neutre de CO2, care face parte din DEVK și este specializată în furnizarea de soluții complete pe bază de hidrogen pentru sectorul logistic.

Cooperarea dintre cele două companii există deja de peste doi ani și, pe lângă serviciul de închiriere, include și proiecte comune de dezvoltare: datele de conducere și de operare din serviciul regulat de pe ruta Köln – Eupen, care începe acum, vor fi, prin urmare, utilizate și de Hylane pentru a-și îmbunătăți în continuare modelele de închiriere bazate pe utilizare pentru mobilitatea neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2.