Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2022, aproximativ 2.000 de persoane au urcat în cabinele vehiculelor comerciale, atenuând lipsa acestui tip de personal care a creat probleme companiilor de transport rutier din Statele Unite. De fapt, potrivit American Trucking Associations, deficitul de șoferi de camion în 2022 era de 78.000, față de 80.000 în anul precedent. Prin urmare, aceasta este o veste bună pentru industrie, dar nu în totalitate, deoarece această atenuare provine din fenomene care nu sunt deloc pozitive.

De fapt, la originea creșterii ofertei de șoferi se află încetinirea cererii de transport rutier de mărfuri care a apărut în a doua jumătate a anului 2022, ceea ce i-a determinat pe mulți şoferi-patron, deveniţi antreprenori stimulați de creșterea tarifelor, să dorească să revină la statutul de salariat. O tendință încurajată și de creșterea costurilor, în primul rând a celor cu combustibilul.

Această tendință se reflectă destul de rapid și în salariile șoferilor: după o creștere semnificativă în ultimii doi ani, acestea înregistrează o încetinire. Chiar și în comparație cu stimulentele anterioare pentru a trece de la o companie la alta, unii giganți care doresc să își reducă personalul din cauza volumelor în scădere oferă acum stimulente de concediere. Acest lucru este făcut, de exemplu, de FedEx, care oferă, din decembrie 2022, 300 de euro pe săptămână șoferilor care demisionează. Iar oferta rămâne valabilă până în martie 2023.