Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru segmentele de distributie si transport persoane de pana la 3,5 t sunt disponibile Vito si Viano, relansate in 2010, cu mici retusuri ale caroseriei, sasiului si suspensiilor, cu motor nou Euro 5 de 126-258 CP, cu Start&Stop si cu materiale de calitate superioara la interior. La Viano se foloseste furnir sau piele, peretii compartimentului de bagaje fiind acoperiti cu tapiterie. Sasiul nou creste confortul la rulare, precum si sarcina utila admisibila, care ajunge acum la 1.100 kg in total (din 3,05 t greutate maxima autorizata).

Sprinter, care acopera gama de 3-5 t si are spatiu de incarcare de 7,5-17 m3 in varianta furgon, este disponibil din 2009 cu motor diesel Euro 5 (de 95, 129, 163 sau 190 CP) sau, optional, EEV, mai puternic si mai ecologic. Un rol important in obtinerea unui consum redus il joaca si noua cutie manuala de viteze ECO Gear cu sase trepte plus marsarier, cu rapoarte variate de transmisie pentru fiecare treapta, adaptate la dinamica vehiculului. Datorita noilor motoare, Sprinter e ideal pentru aplicatiile ce implica tractarea unei remorci de pana la 3,5 t, iar cand clientul solicita pre-echipare pentru asta i se ofera automat si ESP trailer. Transmisia ECO Gear este adaptata unor situatii specifice, de la rularea pe autostrada la urcarea rampelor cu remorca, in conditii dificile de drum, si asigura turatii mai mici ale motorului, pentru un consum redus.
Sprinter ofera cea mai mare latime de incarcare din clasa sa pentru usa glisanta de dimensiuni mari (1.300 mm) si cea mai mare latime intre pasajele rotilor (1.350 mm in versiunea cu anvelope simple pe puntea spate).
Sprinter Plug-In hibrid, cu motor pe benzina, este disponibil ca prototip, iar din 2009 doua versiuni de Sprinter pe gaz natural, combi sau cabina dubla, si Sprinter NGT (Natural Gas Technology) au intrat deja in productia de serie. Modelul hibrid este propulsat de un sistem paralel, cu motor electric intre motorul cu combustie interna si transmisia automata. Arhitectura prevede un rezervor de benzina obisnuit, de 100 l, pozitionat intre cele doua axe, si un pachet de baterii Li-Ion, de 175 kg fiecare, instalat in spatele celei de-a doua axe. Datorita noii baterii, greutatea proprie a Sprinterului hibrid furgon este 2,2 t (ampatament standard de 3.665 mm). Pentru modelul cu greutate totala de 3,8 t, sarcina utila atinge 1,6 t, cu putin mai mica decat a Sprinterului cu motor diesel conventional. Sprinter 316 pe gaz natural ofera o putere maxima de 156 CP, costurile de operare fiind cu 30% mai reduse decat cele ale unui motor diesel.

Sprinter NGT este disponibil ca furgon, masina de echipaj, pick-up si autosasiu, in variante de 3,5 t cu ampatament scurt sau lung, iar Sprinter 516 NGT, numai ca pick-up si autosasiu cu greutate totala de 5 t. Cu optiunea Start &Stop, versiunea pe gaz indeplineste normele EEV. Sprinter 4×4 are tractiune electronica 4ETS si poate simula efectul a trei grade diferite de siguranta, cu un nou sistem de schimbare a treptei inferioare de viteza, pentru a spori puterea de tractiune.
Din categoria vanurilor „grele“, de 6-7,49 t greutate maxima admisa, Vario furgon ramane disponibil ca pick-up, sasiu-cabina sau autotractor, basculanta, si poate fi echipat si cu caroserie pentru transport de persoane, unele modele avand tractiune pe toate rotile. Vario poate avea patru variante de ampatament, iar motoarele dezvolta 130-177 CP. Axele sunt rigide, cu arcuri parabolice, motorul este pozitionat in fata, iar franele sunt pe disc pe toate axele, cu ABS standard. Vario este echipat cu transmisie manuala cu cinci trepte, dar optional se poate monta cutie de viteze cu sase trepte, pentru versiunea de 177 CP, precum si o cutie automata, pentru toate variantele de propulsie.

Intre 11 si 21 august a avut loc la Saliste (jud. Sibiu) RoJAM 2011, cea de a cincea Jamboree Nationala a Cercetasilor Romaniei, care are loc dupa 75 de ani la noi in tara. Evenimentul a reunit cercetasi din sapte tari europene (Romania, Cehia, Franta, Spania, Israel, Republica Moldova si Portugalia), care au desfasurat diferite activitati specific cercetasesti – bushcraft si supravietuire, semnalizare, noduri, orientare cu busola etc. – cat si o serie de proiecte in sprijinul comunitatii locale: amenajare de spatii de joaca pentru copii in curtea gradinitelor, scolilor sau blocurilor, marcare de trasee turistice montane sau curatarea padurilor de deseuri. Pentru pregatirea taberei RoJAM 2011, la care au participat peste 2.500 de persoane in cele 10 zile de desfasurare, cercetasii au beneficiat de ajutorul unui camion Mercedes-Benz Atego, actualul Truck of the Year, pentru a transporta toate materialele necesare construirii campului: lemn, tevi, containere, scule, corturi, birotica etc.

Producatorul german a mai oferit doua minibusuri – un Vito Combi si un Viano Ambiente – pentru transportul copiilor de la aeroport in camp sau de la camp catre diferitele ateliere in satele din jurul orasului Saliste, precum si un autoturism GLK pentru transport in situatii de urgenta.
 

Mercedes-Benz este la a doua colaborare cu Cercetasii Romaniei, dupa parteneriatul inceput anul trecut sub egida: ,,Mercedes-Benz si Cercetasii Romaniei: Gata Oricand!”. „Mercedes-Benz si organizatia Cercetasii Romaniei promoveaza valori comune, precum responsabilitatea sociala si protectia mediului“, a declarat Gabriel Craciun, Corporate PR/Communications Mercedes-Benz Romania SRL. „Astfel, in anul aniversar in care Mercedes-Benz implineste 125 de ani, din momentul in care Carl Benz a inventat automobilul, dorim sa reconfirmam atasamentul fata de aceste valori.“
In acelasi timp, Bianca Nesiu-Bedreag, presedintele Organizatiei Nationale „Cercetasii Romaniei”, a afirmat ca apreciaza „in mod deosebit suportul acordat de Mercedes-Benz. Camionul Atego a facilitat transportul materialelor de la Turda, Targu Mures, Fagaras pana la locatia in care s-a desfasurat Jamboreea, precum si retur. Autovehiculele comerciale usoare, Vito si Viano, au ajutat la transportul participantilor si al staff-ului la diverse activitati de prin imprejurimi, iar GLK a reprezentat un ajutor de nadejde in diferite interventii din muntii Cindrel. Astfel, cele patru autovehicule puse la dispozitie de Mercedes-Benz Romania au strabatut sute de kilometri atat pe sosele, cat si pe drumuri forestiere, contribuind la succesul evenimentului cercetasesc.“
In plus, producatorul a oferit si combustibilul necesar operarii celor patru autovehicule Mercedes-Benz.
Actiunea face parte dintr-o platforma de responsabilitate sociala derulata de Mercedes Benz, atat in Romania, cat si la nivel mondial. O actiune similara este si „Copacul de hartie“, in cadrul careia Mercedes Benz Romania a pus la dispozitia organizatorilor un Sprinter furgon 313 CDI cu sofer care ajuta la colectarea hartiei reciclabile din Bucuresti. Compania acopera toate cheltuielile masinii, inclusiv carburantul. Vehiculul colecteaza zi de zi deseuri de hartie de la circa 640 de companii care fac parte din acest program, ajutand astfel la recuperarea hartiei si, implicit, la taierea a mai putini copaci.

Cercetasia apropie tinerii de natura
Intr-o lume dominata de junk food si socializare virtuala, organizatiile de cercetasi militeaza pentru apropierea copiilor de viata simpla, in mijlocul naturii, de munca in folosul societatii, de jocul competitiei si de solidaritate. Astfel, copiii prezenti la RoJAM 2011 s-au distrat la tiroliana, mersul pe banda („slack-line“), cataratul pe panouri din plastic si in drumetiile pe Muntii Cindrelului, dar au si muncit din greu pentru amenajarea de parcuri pentru copiii din satele din apropiere si pentru curatarea locurilor frumoase din padure, pe care turistii veniti la iarba verde le lasa pline de gunoi dupa fiecare picnic.
Organizatia Nationala Cercetasii Romaniei (ONRC) are in prezent 52 de centre locale, cu 2.500 de membri, din care 1.500 au fost prezenti la Jamboreea din acest an, si in echipa organizatorica, si ca participanti. Alaturi de acestia, la Saliste si-au intins anul acesta corturile si cateva sute de cercetasi straini din Republica Moldova, Cehia, Israel, Franta, Spania si Portugalia.
Tinerii au campat pe un spatiu de aproximativ 23.000 m2, suprafata impartita in opt subcampuri egale, dispuse ca feliile unei pizza, din care sapte reprezinta zone geografice ale tarii – Moldova, Maramures, Transilvania, Bucovina, Dobrogea, Muntenia si Oltenia – fiecare cu o poarta proprie decorata in stilul regiunii respective.
Subcampul reprezinta „casa“ fiecarui grup de cercetasi pe durata Jamboreei, fiind organizate competitii intre regiuni din punct de vedere al curateniei subcampurilor si al proiectelor coordonate. RoJAM a organizat in premiera un „sat al dezvoltarii durabile“, ateliere si expozitii interactive, dedicate principiilor societatii durabile (economic, social si ecologic). „Dinamismul, pasiunea pentru calitate si pentru dezvoltare durabila, consecventa, si determinarea de a fi mereu mai buni sunt doar o parte dintre principiile solide care stau la baza parteneriatului dintre Mercedes-Benz si Cercetasii Romaniei“, a mai spus Bianca Nesiu-Bedreag. Iar Gabriel Craciun a intarit convingerea ca acest parteneriat nu este nici pe departe ultima actiune de sustinere a activitatilor cercetasilor.