Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Posesorii de camioane care au folosit și plătit taxa de autostradă în Germania pot primi înapoi o parte din taxele plătite în plus în perioada 28 octombrie 2020 – 30 septembrie 2021, cu condiția să depună o cerere în acest sens la BAG. Facturile lunare din Toll Collect sau înregistrările individuale ale curselor servesc drept dovadă. Calculul incorect costă acum scump guvernul federal. Dacă toți plătitorii de taxe depun o cerere de rambursare, guvernul federal așteaptă să returneze o sumă de 194 de milioane de euro. Și prognosticul pentru sectorul public este, de asemenea, mai puțin roz decât se credea inițial: pentru octombrie 2021 până în decembrie 2022, guvernul federal se așteaptă la venituri cu 236 de milioane de euro mai puțin decât estimările inițiale.

Sistemul de taxare pentru utilizarea infrastructurii rutiere din Germania urmează să fie modificat, ca urmare a hotărârii Curții Europene de Justiție (CEJ) din 28 octombrie 2020, prin care s-a decis că taxa pentru camioanelor a fost calculată incorect ani de zile, ca urmare a unui proces intentat de un expeditor polonez împotriva statului german.

Prin urmare, Legea federală de taxare a drumurilor s-a modificat retrospectiv, iar noul sistem de taxare al camioanelor prevede ca firmele de transport să plătească mai taxe mai mici pentru camioane pentru utilizarea autostrăzilor și drumurilor federale.

Conform proiectului de modificare, componenta de taxare a costurilor infrastructurii va scădea retrospectiv de la data hotărârii CEJ din 28 octombrie 2020, după cum urmează:

Modificarea legislativă prevede şi aplicarea unor taxe mai mari pentru poluarea aerului, care vor fi introduse de la 1 octombrie 2021, ca urmare a actualizării – de către Uniunea Europeană – a costurilor externe taxabile de poluare a aerului și poluare fonică.

Astfel, de la 1 octombrie 2021, sistemul de taxare pentru poluarea aerului se va modifica astfel: