Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Justiția italiană a dat dreptate unui șofer, confirmând totodată și jurisprudența în această chestiune, în cazul interzicerii sancțiunilor legate de depășirea limitelor de viteză date pe baza datelor obținute din cardul tahograf.

Datele obținute din cardurile tahograf nu pot fi utilizate pentru a amenda șoferii privind depășirea limitelor de viteză. Aceasta a fost decizia Judecătoriei Arezzo într-o procedură de contestare a unei astfel de sancțiuni mari aplicată în timpul transportului de mărfuri unui șofer angajat la o companie din Lazio.

Legislația europeană prevede că tahograful este utilizat pentru înregistrarea și aplicarea timpilor de conducere și de odihnă, însă o regulă a Codului Rutier italian permite utilizarea înregistrărilor pentru a sancționa depășirea limitelor de viteză. Mai mult, regulamentului UE 165/2014 interzice utilizarea datelor obținute din tahografe pentru a ridica sancțiuni legate de depășirea limitelor de viteză.

Pe 28 mai 2020, după ce au oprit un camion pe A1, la Monte San Savino (Arezzo), poliția rutieră locală a amendat șoferul pentru viteză (în conformitate cu articolul 142, paragrafele 8 și 11, CdS) pentru suma de 1.241 EUR, după ce a examinat datele tahograf. De asemenea, compania a fost sancționată cu 793 EUR. Șoferul și compania au contestat decizia. Instanța a acceptat cererea șoferului, nu și a companiei, care inițial nu a contestat decizia. În ultimă instanță, judecătorul a decis să aplice paragraful 6 al art. 142 CdS și astfel să accepte cererile șoferului de camion, anulând amenda și ordinul prefectului.

Prin urmare, sentința face parte din tendința jurisprudențială recentă pe această temă și va găsi cu siguranță aplicabilitate și în alte cazuri, cel puțin până când legiuitorul italian va rezolva conflictul dintre Codul rutier italian și regulamentul UE.

Mai mulți transportatori amendați în Italia pentru depășirea vitezei după ce datele au rămas stocate în cardul tahograf au contestat amenda și au câștigat, informează presa de specialitate.

Legislația europeană prevede că tahograful este utilizat pentru înregistrarea și aplicarea timpilor de conducere și de odihnă, însă o regulă a Codului Rutier italian permite utilizarea înregistrărilor pentru a sancționa depășirea limitelor de viteză. Acum, mai mulți transportatori amendați au apelat la judecători, iar aceștia le-au dat câștig de cauză.

Avocatul Roberto Iacovacci explică totul, în filmulețul de mai jos: