Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Specialiștii chestionați de Tranzit cred că, deși se vor mai stabiliza, ratele pe containere maritime vor continua să se mențină la un nivel extrem de ridicat în 2022, și nu doar pe navlurile spot, ci și pe logistica contractuală.

România este una din țările care importă foarte mult din China, dar și din alte țări din Asia, motiv pentru care lipsa de mărfuri deja a început să se resimtă, după cum spune Cătălin Putineanu, Managing Partner IB Cargo. Potrivit acestuia, tariful pentru un container de 20 de picioare din China până în Portul Constanța este de circa 8.000-9.000 de dolari, în timp ce pentru unul de 40 de picioare, rata se situează la 14.000-15.000 de dolari, „de șase, șapte ori mai mult decât în 2019“.

Cătălin Putineanu – IB Cargo

Este greu de estimat ce va fi până la final de 2022, în perioada imediat următoare estimăm că nu vor scădea tarifele. Ce se poate face pentru optimizarea transportului, este plasarea comenzilor încă de când marfa se află în producție.

Carmen Cotleț, Cargo Manager World MediaTrans

Din punctul meu de vedere nu cred că va fi mai bine decât 2021, având în vedere că avem inflație, a început o recesiune, problema semiconductorilor va mai dura minim șase luni până ce se finalizează fabricile din Europa. Rămân totuși optimistă, dar nu prea poți să faci estimări în această industrie.

Carmen Cotleț – World Media Trans

Shanghai, Shenzhen, Ningbo, Guangzhou, Tianjin sau Dalian se numără în această perioadă printre cele mai aglomerate porturi, iar timpii de tranzit variază în funcție de serviciu (n.r. – direct sau indirect) între 35 și 60 de zile. În acest condiții o parte din volumele de pe maritim a migrat către varianta feroviară, însă și aici au apărut tot felul de probleme care au dus la congestii, inclusiv de natură geo-politică, așa cum sunt conflictele statelor CSI și ale Rusiei cu UE, motiv pentru care sunt întârzieri. „Există o serie de probleme – lipsa echipamentelor, volumul mare de marfă și piedicile puse de Kazahstan sau Belarus, care duc la întârzieri“, după cum arată Carmen Cotleț, World MediaTrans.

Iulian Petrariu, Commercial Director Orient, speră că „ratele vor ajunge la o medie rezonabilă comparativ cu ultimii doi ani de zile“.

Iulian Petrariu – Orient

Din păcate, nicio îmbunătățire în ceea ce privește prețurile oferite sau disponibilitatea pe vasele armatorilor. Situația a degenerat odată cu începuturile pandemiei, iar semnele nu sunt bune deloc, momentan. Din contră, pe lângă situația disponibilității pe vase și a tarifelor, au dispărut, în proporții majore, toate termenele de plată oferite inițial de către liniile maritime. Acest lucru, alături de prețurile extrem de mari, aduc un deficit major și problematic de cash-flow pentru majoritatea clienților și freight forwarderilor.“

În noul număr Tranzit LOGISTICA, ediția de februarie, veți putea citi o amplă anchetă de piață asupra transportului intermodal la ora actuală și a perspectivelor pentru 2022.