Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O analiză printre transportatorii maritimi realizată în primul trimestru de către compania Alphaliner arată că volumele au scăzut surprinzător în prima parte după creșterea din a doua jumătate a lui 2020.

Compania de consultanță a relevat faptul că doar armatorul Zim a înregistrat o creștere trimestrială în T1, în timp ce HMM și Cosco au raportat scăderi de aproximativ 10%. „Cu excepția Zim, manipulările pentru liniile superioare de containere seamănă cu volumele din ultimul trimestru din 2019“, au explicat cei de la Alphaliner.

Consultantul spune că se așteaptă ca armatorii să înregistreze însă profituri record, pe fondul deficitului de capacitate, pentru trimestrul al doilea, iar aceste cifre vor urma să fie publice în curând. Spre exemplu, ratele pe cursele spot pe relația Asia-Europa de Nord au crescut și cu 500% din noiembrie 2020 și până în prezent, la care se adaugă și taxele de garanție pentru echipamente și disponibilitatea spațiului, ce pot fi 4.000-5.000 de dolari/containerul de 40′.

Iar speranțele că lanțurile maritime de aprovizionare vor reveni la situația de dinainte de criză au fost spulberate de incidentele majore cauzate de blocarea activității Canalului Suez și portului Yantian, în lunile martie, respectiv mai-iunie.

Întârzierile masive în transportul maritim mută o parte din trafic pe cale feroviară. Cel mai mare transportator maritim, Maersk, a trimis recent un tren cu substanțe chimice din Spania în China, în timp ce MSC, a doua cea mai mare companie de transport maritim mediteraneean, și-a extins portofoliul în aprilie și aduce containere din China, Coreea și Japonia, intermodal, prin porturile rusești Vladivostok sau Vostochny la Sankt Petersburg.

China a depășit SUA și a devenit cel mai important partener de schimburi comerciale cu UE. Asta s-a întâmplat pentru prima dată anul trecut. Circa 22% din importuri, cu o valoare totală de 383.5 mld euro vin din Orientul Mijlociu, în timp ce exporturile totalizează circa 10% din total și sunt în valoare de 203 mld euro, potrivit Biroului Federal de Statistică. Pe primul trimestru din 2021, numărul trenurilor de marfă din China către Europa a ajuns la 3.345 de unități, cu 317.000 TEU, în creștere cu 70, respectiv 79%, față de perioada similară din 2020.  

În pofida pandemiei, Uniunea Internațională pentru Transport Combinat (UIRR) a raportat o creștere a transporturilor intercontinentale către Turcia, Rusia și China cu 31%, la 144.000 de transporturi în 2020, comparativ cu 2019. Aceste transporturi, mai arată UIRR, înseamnă 5% din totalul transporturilor combinate anuale, însă acest segment se dezvoltată cel mai rapid.