Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
UNTRR solicita celor 705 Membri ai Parlamentului European sa respinga Pachetul Mobilitate 1 la votul final din Parlamentul European de saptamana aceasta, avand in vedere importanta cruciala pentru viitorul pietei europene de transport rutier si implicit pentru toate economiile UE.
„Viitorul Europei este deja tulbure, in ciuda impresiei ca unele tari vor scapa de furtuna daca Pachetul Mobilitate 1 va fi adoptat. Votul pe care Membrii Parlamentului European il vor acorda in data de 8 iulie poate duce la mii de falimente in randul companiilor de transport rutier mici si la divizarea operatorilor de transport rutier europeni in operatori de << prima mana>> si operatori <<de mana a doua/second-hand>>, in functie de nationalitatea lor. Alternativ, Membrii Parlamentului European pot respinge textul si pot contribui la o piata de transport rutier care functioneaza bine, pe baza concurentei libere. Aceasta este miza votului Parlamentului European din 08 iulie 2020 care depinde acum de decizia celor 705 Deputati Europeni“, a scris UNTRR. 

Pachetul Mobilitate 1 va intra la votul final astazi, 8 iulie. Noile reguli vor fi considerate adoptate daca nu se voteaza niciun amendament cu majoritatea absoluta in favoarea acestuia (adica cel putin 353 de voturi).
Potrivit calendarului afisat de Parlamentul European, cele trei dosare sunt programate sa intre la vot dupa ora 16:30 (ora 17:30 Romaniei). Normele privind detasarea si cele privind intoarcerea obligatorie a camioanelor se vor aplica se vor aplica la 18 luni de la intrarea in vigoare a actului normativ, in timp ce normele privind orele de odihna se vor aplica la 20 de zile de la publicarea actului normativ. Romania mare are o mica sansa, insa votul va fi unul dificil si nu trebuie sa ne asteptam la surprize favorabile, crede eurodeputatul PNL, Marian-Jean Marinescu, intr-o reactie acordata Tranzit. Singurele modificari ar putea veni din partea Comisiei Europene, care a initiat un studiu de impact de al carui rezultat va depinde amendamentul privind intoarcerea camionului la 8 saptamani. Totodata, cele trei dosare vor putea fi atacat la Curtea Europeana de Justitie, act exprimat public de mai multe tari, inclusiv de Romania, prin vocea ministrului Lucian Bode.