Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noile Volkswagen ID. Buzz și ID. Buzz Cargo au fost prezentate în premieră mondială la Hamburg în Germania, şi reprezintă prima gamă de vehicule comerciale de marfă şi pasageri integral electrice din Europa.

 „Ambele versiuni ale ID. Buzz sunt pionieri în sustenabilitate, fabricarea și transportul lor fiind neutre din punct de vedere al amprentei de carbon. Folosim materiale sintetice reciclate, iar la interior nu am utilizat piele naturală”, a declarat Carsten Intra, președintele Consiliului de administrație al Volkswagen Vehicule Comerciale.

Noul Bulli electric este construit la fabrica VW din Hanovra, Germania, şi are la bază kitul modular Electric Drive (MEB) al grupului. Prima platformă scalabilă de producție în masă pentru mașini integrale electrice permite o dezvoltare ulterioară evolutivă a software-ului și tehnologiei, de care nu beneficiază doar modele noi, cum ar fi ID. Buzz, ci și modele aflate deja în operare, prin intermediul actualizărilor „over-the-air”.

ID. Buzz şi ID. Buzz Cargo sunt echipate cu sisteme şi soluţii tehnice noi. Astfel, sistemul local de avertizare „Car2X”, care utilizează semnale de la alte vehicule și infrastructura de transport pentru a detecta pericolele în timp real, este oferit în configuraţia de bază. De asemenea, sunt incluse în standard funcția de frânare de urgență „FrontAssist”, iar la versiunea monovolum şi sistemul de asistenţă la menținerea benzii de circulație „Lane Assist”.

Opţional pot fi adăugate „Travel Assist”, care permite conducerea parțial automatizată pe întreaga plajă de viteză și, pentru prima dată, schimbarea asistată a benzii de circulaţie pe autostradă, precum şi „Funcția de memorie”, pentru parcare automată pe o rută salvată anterior.

ID. Buzz și ID. Buzz Cargo vor fi dotate cu o baterie de 77 kWh (conținut brut de energie de 82 kWh), ce va alimenta motorul electric de 150 kW. Poziția bateriei, integrată în podeaua tip „sandwich”, și sistemul de propulsie electric ușor au ca rezultat o bună distribuție a greutății și centru de greutate scăzut al vehiculului. Se optimizează astfel manevrabilitatea și agilitatea.

Bateria litiu-ion poate fi încărcată de la sursă de curent alternativ (AC) de 11 kW sau, prin intermediul unui conector CCS, de la o stație de încărcare rapidă de curent continuu(DC), la o putere de încărcare de până la 170 kW. În această ultimă variantă, încărcarea bateriei de la 5 la 80% se face în aproximativ 30 de minute.

Folosind cel mai recent software, noua gamă de modele electrice Bulli va oferi în viitor și funcția „Plug & Charge”, prin care ID. Buzz se va autentifica la stațiile de încărcare rapidă DC compatibile prin intermediul conectorului de încărcare folosind standardul ISO 15118.

Șoferii și pasagerii ID. Buzz vor experimenta conducerea noilor Bulli într-un interior spațios şi confortabil. În atmosfera prietenoasă, de tip lounge, a versiunii MPV, cinci persoane se vor bucura de un spaţiu generos şi capacitate de 1.121 l pentru bagaje. În plus, dacă al doilea rând de scaune este rabatat, capacitatea de încărcare crește până la 2.205 l.

Modelul ID. Buzz Cargo poate fi configurat cu două sau trei locuri în față și perete despărţitor între cabină şi compartimentul de marfă, de 3,9 m3. Versiunea cargo electrică poate încărca doi europaleți în poziţie transversală.

O caracteristică a ID. Buzz și ID. Buzz Cargo este ampatamentul lung de 2.988 mm, aproximativ același cu cel al actualului T6.1. Lungimea ambelor versiuni este de 4.712 mm; înălţimea este de 1.937 mm, iar lăţimea, 1.985 mm (cu 81 mm mai lat decât un T6.1).

Principiul de construcţie aerodinamic s-a păstrat şi la noua generaţie Bulli, coeficientul de rezistență la frecarea cu aerul fiind de 0,285 în cazul ID. Buzz şi de 0,29 pentru ID. Buzz Cargo, ceea ce contribuie la reducerea consumului de energie și la sporirea autonomiei.

Gama ID. Buzz va fi produsă de Volkswagen Commercial Vehicles la fabrica sa din Hanovra. La fel, majoritatea modulelor sistemului de acționare electrică vor fi, de asemenea, fabricate în Germania, de către propria divizie de componente a Volkswagen Group. De altfel, din 2022, uzina din Hanovra este una dintre locațiile high-tech ale VW pentru producția de vehicule electrice, unde a fost demarat un proces de transformare, pentru a se putea oferi mai multe modele electrice în viitor.

Comenzile la nivel european pentru ID. Buzz şi ID. Buzz Cargo vor începe în mai, primele livrări urmând să fie făcute la toamnă.