Grupul Volkswagen intenționează să crească în mod semnificativ capacitatea de producție de baterii și să remodeleze lanțul de aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice din Europa, cu intenția de a adăuga șase „gigafabrici” până la sfârșitul deceniului.
În acest context, VW a anunțat că își mărește cota din cadrul producătorului suedez de celule Northvolt, transformându-l în furnizorul principal al grupului VW pentru celule de baterii premium din Europa. VW Group va comanda produse în valoare de 14 miliarde de dolari de la Northvolt în următorii zece ani.
În 2019, VW Group a investit 900 de milioane de euro în activități comune privind bateriile cu Northvolt, achiziționând inclusiv o cotă de 20% din companie și o fabrică de baterii de 50/50 în comun în Salzgitter, Germania (Northvolt Zwei). Northvolt își vinde acum cota-parte a întreprinderii comune în acea fabrică către VW, în timp ce își intensifică eforturile de producere a bateriilor în Europa. Fabrica respectivă se va deschide anul acesta.
Northvolt Zwei va produce celule litiu-ion exclusiv pentru vehiculele electrice VW Group în următorul deceniu. La Salzgitter se va produce o nouă „celulă prismatică unificată” pentru segmentul de volum mare al Grupului VW. Noua celulă unificată va fi lansată începând cu 2023 și va fi instalată pe 80% din toate vehiculele electrice din grup până în 2030. „Northvolt Zwei este unul dintre cele mai interesante proiecte industriale din Germania, care oferă un simbol al noii direcții pe care o ia industria auto națională ”, a declarat Fredrik Hedlund, CEO al asocierii și fost director de strategie al Northvolt.
Împreună, VW și Northvolt extind, de asemenea, capacitatea de producție la fabrica gigant Northvolt Ett din Suedia pentru a realiza economii de scară suplimentare, o complexitate redusă și o amprentă ecologică mai bună pentru produsele pentru baterii fabricate acolo.
„Volkswagen va continua să aprofundeze colaborarea și parteneriatul cu Northvolt”, a declarat Thomas Schmall, CEO al Volkswagen Group Components și membru al consiliului pentru tehnologie.
Volkswagen AG se aşteaptă la o redresare solidă a veniturilor şi a livrărilor în 2021, după ce anul trecut cererea a fost afectată de criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19). În 2020, profitul operațional, excluzând scandalul Dieselgate, a scăzut cu 45%, la 10,6 miliarde de euro.
„În ultimul an, grupul Volkswagen a atenuat cu succes impactul pandemiei şi a luat decizii de importanţă strategică pentru transformarea companiei“, a afirmat directorul general Frank Witter, citat de Reuters. În pofida scăderii profitului, Volkswagen a recomandat menţinerea stabilă a nivelului dividendelor pentru 2020 faţă de 2019, când a plătit 4,86 euro pentru o acţiune preferenţială şi 4,80 pentru o acţiune obişnuită. La Bursa de la Frankfurt, acţiunile Volkswagen au urcat vineri cu 0,3%, la 171,60 euro. Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.
Grupul Volkswagen a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit