Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În 2020, Volkswagen Vehicule Comerciale (VWVC) a livrat 371.700 de vehicule, cu 24,4% mai puțin față de 2019, impactul avându-l pandemia de COVID-19, care a afectat economia și a impus restricții sociale.

Pe parcursul anului trecut, tendința vânzărilor a evoluat în paralel cu evoluția pandemiei de coronavirus: primul trimestru a fost doar într-o ușoară în scădere față de 2019, dar a fost apoi urmat de scăderi semnificative în al doilea trimestru în timpul primului lockdown, atunci când s-au închis fabricile VWVC, iar producția a fost oprită timp de câteva săptămâni. În timpul verii, livrările companiei au crescut din nou semnificativ, culminând, în luna septembrie, cu o creștere de 13,3% de la un an la celălalt. De altfel, septembrie a fost și singura lună din 2020 în care vânzările au fost mai mari decât în aceeași lună din 2019.

Europa de Vest: compania a livrat în total 264.900 de vehicule clienților de aici (anul precedent 338.600; -21,8%). Cu un total de 101.000 de vehicule (anul precedent 126.600; -20,2%), Germania rămâne cea mai puternică piață unică a VWCV, urmată de Marea Britanie cu 36.500 de vehicule (anul precedent 48.200; -24,3%) și Franța cu un total de 15.900 de unități (anul precedent 20.300 ; -21,5%).

Europa de Est: Aici Volkwagen a livrat 33.800 de unități (anul precedent 47.600; -29,0%). Cea mai puternică piață individuală rămâne Polonia, cu 9.600 de vehicule (anul precedent 14.200; -32,1%).

În 2020, VWCV a dezvăluit noul Caddy, care până la sfârșitul anului se afla deja la dealerii din Germania și în anumite țări europene, printre care și România. La mijlocul anului 2020, producția Amarok la fabrica de la Hanovra s-a încheiat. Noua versiune a pick-up-ului Volkswagen, bazată pe cooperarea convenită cu Ford, va avea premiera mondială în 2022. De asemenea, tot în 2020 comenzile primite pentru modelele bazate fie pe seria T, fie pe Crafter, au crescut în total la 27.400 de unități, o creștere de 60,8% de la an la an. Cu un total de 1.100 de unități e-Crafter expediate, ponderea vehiculelor complet electrice la VWCV a crescut la 2.700 de vehicule (+ 167,4%). Anul acesta, compania va prezenta noul Multivan, adică ultima generație din gama T cu sistem de acționare hibrid plugin.

Volkswagen Group a făcut publice planurile de investiții pentru tehnologiile vehiculelor electrice și autonome, în următorii cinci ani. Astfel, Volkswagen Vehicule Comerciale a confirmat producția de turisme la fabrica sa din Hanovra. Pe lângă gama T și ID.BUZZ, VWVC va produce aici trei modele SUV electrice pentru mai multe branduri din Grup.

Uzina din Hanovra primește o investiție de 680 de milioane de euro și se transformă astfel într-o locație multibrand. „Fabrica noastră principală din Hanovra devine locul de producție pentru trei vehicule electrice premium complet noi din grup”, explică dr. Carsten Intra, președintele Consiliului de administrație al VWVC. „Aceste SUV-uri D sunt adevărate proiecte emblematice: premium, 100% electrice și extrem de automatizate. Decizia de astăzi a Consiliului director Volkswagen este, așadar, o etapă importantă pentru uzina noastră de înaltă tehnologie și o mare dovadă de încredere în productivitatea echipei noastre”, a continuat Intra. Noul T Multivan, microbuzul electric ID.BUZZ și, acum, SUV-ul D, toate vor fi produse aici, iar pentru a face acest lucru Volkswagen Vehicule Comerciale construiește o nouă linie de producție. În acest fel, site-ul accelerează din nou în mod clar transformarea deja inițiată către mobilitatea electrică și devine o fabrică multi-brand. ID. BUZZ va intra în producție la începutului lui 2022.

Foto: uk.motor1.com