Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Luna trecuta, Federal Mogul a lansat in Europa – inclusiv in Romania – gama de placute de frana WagnerTM, cu o traditie de peste 110 ani in America de Nord. Acestea se adreseaza autoturismelor, vehiculelor de teren si utilitarelor de pana la 3,5 t, pentru cele grele fiind disponibile piese de franare Ferodo si Beral, din gama premium. Cu aceasta ocazie a fost prezentata si noua promotie Ferodo destinata service-urilor si magazinelor care achizitioneaza componente de la Auto Total.


Federal Mogul ofera placute de frana premium Wagner Thermo Quiet in America de Nord si Ferodo in Europa si din gama medie Wagner Quick Stop in America de Nord si Wagner in Europa.
Deci, asa cum declara reprezentantii Federal Mogul, piesele recent lansate au un pret mai mic decat cele de top, dar au aprobarea europeana R 90 si se caracterizeaza prin putere de oprire mare – datorita rezistentei la incalzire – absenta senzatiei de pedala moale – datorita transmisiei reduse de caldura – reparatia mai sigura si mai rapida a franelor – datorita faptului ca include accesorii – acoperirea cuprinzatoare – 97% din parcul auto european, cu o gama de inceput consistenta, de 850 de coduri de placute – zgomotul de franare redus – prin evitarea scartaitului si a trepidatiilor – disponibilitatea a peste 20 de tipuri de materiale de frictiune – care asigura o performanta a franarii adaptata la specificatiile vehiculului – si performante imbunatatite ale franarii – datorita placii de baza executate precis si bine asezate in etrier.

Auto Total se extinde si pe orizontala
AD Auto Total este primul partener Federal Mogul care a preluat in oferta noile placute Wagner, pe care le are deja pe stoc.
Tot cu ocazia acestei conferinte prilejuite de lansare a fost anuntat faptul ca Federal Mogul deruleaza, in Romania doar cu Auto Total, o campanie care se estimeaza ca va avea impact maxim: achizitionand de la Auto Total, intre 7 aprilie si 7 iulie, placute, discuri de frana, elemente hidraulice, saboti, kit-uri de saboti si lichide de frana Ferodo, clientii primesc vouchere cu care au posibilitatea de a concura, pe site-ul Federal Mogul, intr-o cursa on-line, cu traseu care implica diverse grade de dificultate. Premiul cel mare este un Fiat Abarth 500, iar alaturi de el pot fi castigate ipad-uri, iphone-uri sau un week-end de lux la Monaco.
Auto Total este prezent pe piata din 1994, cand importa si distribuia in Romania piese auto de la un singur furnizor, si de atunci a avut o crestere liniara, ajungand la peste 220 de parteneri si o cifra de afaceri de 85 de milioane de euro in 2010. In 1995, firma a inceput colaborarea cu Federal Mogul, companie pe care a reprezentat-o exclusiv pana in 2008, iar in urma cu trei ani a devenit partener unic in Romania al organizatiei AD, care activeaza in 27 de tari europene, si a preluat conceptul de service AD Garage, in prezent avand 95 de ateliere independente sub acest nume.
Auto Total are doua depozite centrale la Bucuresti, care au impreuna peste 20.000 m2, 37 de filiale si depozite regionale si mai mult de 260 de autovehicule de distributie, iar stocul include in permanenta circa 120.000 de repere. Din cei peste 7.000 de clienti ai firmei, aproximativ 4.500 sunt activi (comanda zilnic).
Auto Total a creat, in Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca si Iasi, pe baza fondurilor europene, o academie de specializare tehnica, deschisa gratuit tuturor celor care vor sa se inscrie pentru a afla informatii despre inovatii tehnice si autorizata de comisii si ministere, inclusiv Ministerul Muncii, pentru a elibera diplome de mecanici, electricieni s.a. In 2010 au fost mai mult de 1.800 de cursanti, iar in 2011 se organizeaza cursuri pentru mecanici axate pe Ferodo si produsele de frictiune.

Piata reparatiilor auto isi revine
Corneliu Preda, country manager Federal Mogul pentru Romania si Moldova, declara ca in 2009 si 2010 vanzarile de piese de schimb pentru vehicule grele inregistrate de firma au fost cu circa 20% mai mici decat in 2008, dar 2011 a adus o usoara imbunatatire a rezultatelor, drept pentru care se estimeaza o crestere cu 15-20% fata de 2010 pe acest segment, iar per total, un progres chiar mai mare. Piesele de schimb pentru vehicule comerciale ocupa circa 20% din cifra de afaceri a firmei, procent care inainte de 2008 era ceva mai mare.
Prin comparatie cu alte tari central si est-europene, Romania pare a fi lovita mai puternic de criza, cel putin din punct de vedere al reparatiilor auto. „Dar este o piata mare, cu potential, importanta, desi este dificila, volatila si mai sensibila decat altele la schimbarile de ansamblu“, considera Corneliu Preda.
Acesta mai declara ca, pe fondul scumpirii energiei si materiei prime, preturile componentelor auto au crescut, dar Federal Mogul a incercat sa absoarba mare parte din aceasta crestere, astfel ca, de la 1 ianuarie 2011, practica preturi doar cu 1% mai mari decat in 2010. Asta in conditiile in care nici scaderea vanzarilor din 2009-2010 si nici presiunile pietei pentru preturi mai mici nu au dus in ultimii doi ani la ieftiniri per ansamblu, ci doar la reduceri punctuale, la anumite produse.

Piesele premium, o prioritate
Si la Federal Mogul s-a simtit o schimbare in atitudinea cumparatorilor, in sensul ca acestia se orienteaza mai mult spre produse de calitate medie sau scazuta. Pe de alta parte insa, „mecanicii avizati stiu diferenta dintre piesele premium si celelalte si, chiar daca fac uneori compromisuri sub presiunea pretului, in 2-3 ani vor reveni la preferinta pentru componentele de top, mai ales cand e vorba de sistemele de siguranta din dotarea vehiculelor comerciale, unde defectiunile presupun costuri foarte mari“.
In ciuda acestei schimbari a cererii clientilor si a faptului ca si la Federal Mogul vanzarile de piese din gama medie au crescut in ultimii ani ca pondere in total, „politica noastra e sa oferim mai ales componente premium, deoarece suntem producatori de prim montaj pentru toti constructorii de vehicule, atat usoare, cat si grele, si aceleasi piese sunt disponibile si pentru after-market“, explica reprezentantul Federal-Mogul in Romania.
Deci componentele din gama medie, cu 10-15% mai ieftine, nu reprezinta obiectivul principal al firmei, desi nici cu ele nu se face rabat de la siguranta circulatiei – doar durata de viata e ceva mai mica.