Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania neo-zeelandeză de transport Mainfreight a obținut autorizația de a circula cu vehicule LHV (megatrucks) pe anumite drumuri din Belgia. Compania are pregătite deja patru unități omologate de acest tip, care vor trebui să circule pe rutele aprobate de guvernul belgian. Aceste vehicule de 25,25 m lungime, cu o masă totală de 42 t, vor fi conduse, potrivit legislației, de șoferi care dețin un permis specific. Posibilitatea de a putea călători cu astfel de vehicule pe rute prestabilite a fost inițiată în mod experimental în Olanda în 2001 și apoi adoptată și de Belgia.

Camioanele Mainfreight constau din autotractoare cu punte spate dublă și remorci cu cinci axe, dar alte companii utilizează configurații diferite, precum autotractoare cu trei axe cu două semiremorci. Compania explică faptul că această configurație oferă o lungime utilă mai mare cu 7,2 m, reducând astfel numărul de vehicule pe șosea, consumul de combustibil și emisiile de CO2.

Mainfreight, care a ajuns în Europa în 2011 prin achiziția Wim Bosman Group, are astăzi 8.600 de angajați și în prima jumătate a lui 2020 a avut o cifră de afaceri de 108,39 milioane de dolari.

Wim Bosman si-a extins anul trecut spatiul de depozitare de la Ploiesti cu 5.000 m2 si a deschis o filiala in Cluj, iar urmatorul oras vizat este Constanta. Extinderea a fost de bun augur deoarece compania a castigat un client mare si cativa mai mici, dar, pe de alta parte, a si pierdut unul important, iar volumele celorlalti s-au redus din al doilea trimestru al anului. Situatia de pe piata a impus modificari ale strategiei acestora, iar firmele de logistica si-au modificat si ele strategia, pentru a se adapta noilor cerinte. Astfel, experienta lor devine tot mai bogata, iar diferentele in ceea ce priveste serviciile nu mai sunt mari, asa cum remarca -directorul general Wim Bosman, Emil Ion.


In 2011, conducerea Wim Bosman a luat decizia de a extinde spatiul de depozitare de la Ploiesti cu 5.000 m2, iar in februarie 2012 a fost finalizata constructia. Investitia a fost binevenita deoarece la sfarsitul lui 2011 clientii si-au marit volumele si Wim Bosman a trebuit sa inchirieze circa 4.500 m2. Pe de alta parte, in 2012 compania a pierdut un client, Selgros, dar a castigat in loc unul important, alaturi de altii cu volume mai mici, asa ca situatia s-a mai echilibrat. Insa in martie volumele au inceput sa scada, astfel ca „am reusit sa ga-sim clienti pentru tot spatiul, si nu am scazut decat cu 10% ca volum de paleti tranzitati, dar a fost destul de greu“, explica Emil Ion.
Din cauza situatiei economice dificile, nici asteptarile ca zona Ploiestiului – care a fost privilegiata in ultimul timp datorita investitiilor in parcurile industriale – sa se dezvolte in continuare nu s-au confirmat. Totusi, aceasta zona devine tot mai importanta din punct de vedere al „hot spot”-ului logistic, astfel ca dezvoltarea va veni, si deja tot mai multe firme, inclusiv olandeze, au interese aici, mai ales ca, pe o raza de 10 km in jurul depozitului Wim Bosman, sunt circa 40.000 m2 de depozite disponibile.
Noul centru Wim Bosman de 5.000 m2 este doar pentru un singur client, nu are certificari ADR, precum celelalte spatii ale sale, si dispune de un rand de rafturi, depozitarea fiind pe podea, asa cum solicita clientul. Lor li se adauga 700 m2 pe care acesta ii poate folosi pentru servicii cu valoare adaugata. Investitia totala s-a ridicat la doua milioane de euro, ceea ce pe timp de criza inseamna foarte mult, si a fost realizata pe baza unui credit bancar aprobat cu ajutorul Grupului din care face parte Wim Bosman, pentru ca altfel „in Romania e imposibil sa mai iei credit. Bancile au potential de finantare, dar conditiile in care acorda banii sunt foarte stricte, iar dobanzile sunt mari“, explica Emil Ion, care considera insa ca piata nu e blocata doar din lipsa banilor, ci si psihologic.